torsdag 6 november 2008

Sååå trött

man blir av att gå upp på nätterna! Nu har Alice riktigt kommit in i att hon måste bajsa nångång kl 2-3 på natten. Jag som är så lättväckt vaknar direkt hon tassar på golvet så jag hör att det händer men hinner inte....bara att skynda upp, torka upp (den rackarn sätter ju i sig det efteråt) och skicka ut henne och Nellie en sväng. Det har faktiskt funkat två nätter nu att skicka ut dem utan att jag behöver klä på mig och gå med. Jag menar är vi nu ändå uppe kan hon lika gärna kissa också!
Efteråt traskar hon glatt med in i sovrummet och kryper ihop i Nellies bädd igen. Sen sover hon till morgonen.
Ja ja, hoppas hon snart slutar med detta.

Förresten, läste nånstans på Knickerbockers sidor ett tips att ge hundar ananas i maten om de äter skit. Det smakar nämligen illa då (gör det inte det innan???). Det gör jag nu men undrar bara, hur mycket och hur ofta? Ska man ge i varje mål eller en gång om dagen? En tesked, en matsked??? Någon som vet? Tacksam för tips om detta då jag just nu har fullt upp att hålla efter madam ute.

Igår kväll var jag på klubben på styrelsemöte. Var så trött så var nog inte riktigt alert. Sen kommer man hem och kan naturligtvis inte sova. Så är det alltid när jag varit nånstans på kvällarna tyvärr. Lägger man då till en nattlig ronda med Alice och att man ska upp kl 5 igen, ja då är det inte konstigt att man är trött. Nu är jag i och för sig van, har haft problem med sömnen så länge jag kan minnas men det urartade helt när Lisa föddes. Hon sov nog inte 10 nätter de första tre åren. Sen har jag aldrig lyckats sova ordentligt efter det...

Imorgon är jag ledig, då ska protokollet skrivas ut. Nu ska jag bara ta det lugnt en stund innan jag kryper ner under täcket.

Inga kommentarer: