måndag 3 november 2008

Dagisbesök

Idag tog jag med mig Alice och gjorde ett studiebesök på "dagis". På onsdag ska hon ju börja följa med Roger till jobbet så jag tänkte det kunde vara bra att ha en "inskolning" först. Där är ju alltid en massa folk så vi hann inte mer än ut ur bilen förren första man att hälsa dök upp. Taxen Tina stod i rastgården och förde liv så Alice blev alldeles förskräckt. Hon gillar inte när andra hundar skäller.
Vi gick in i verkstaden en stund och då la hon sig genast till ro mitt på golvet, inget märkvärdigt med att komma till en båtverkstad inte!

Sen gick vi ut till Tina, jag släppte helt sonika in Alice till henne så de fick bekanta sig. Lite läskig var hon allt, mest för att hon genast visade att här bestämde minsann inte något litet lejon i hennes taxkula inte. Alice tyckte det var mäkta spännande med två kojor att utforska fast jag undar hur länge hon kommer in i dem? Som vanligt är inget avsett för ett stort, stort lejon...
Nu finns där visserligen en rastgård till med större koja om det kniper och dessutom har vi nog tänkt att hon ska kunna vara i rastgården här hemma längre fram.

När vi sen kom hem städade jag ur bilen. Då blev hon sååå trött att hon somnade på trappan. Man blir ju helt slut av alla nya intryck! Själv blev jag sympatitrött (hade ju nattliga störningar också förstås) så efter maten tog vi en lur båda två.

1 kommentar:

Pirre sa...

Phuu.. Nu har man läst ikapp lite av vad som hänt hos er när man är borta.. =) Vilka härliga bilder på alla hundarna. Här är det så full rulle så det hinns knappt med att göra något annat än hund och arbete. Men ibland är det kul att hinna surfa runt o kika lite. Typ tidiga morgnar när valparna väckt mig kl:05.00 och man blir sittande vid datorn...