måndag 3 november 2008

I natt blev jag väckt!

Fast det var inte av Alice utan Nellie som hoppade på mig och gnällde. Inte gav hon sig heller. Försökte nonchalera henne men när jag låg där under täcket så tänkte jag plötsligt, tänk om det brinner eller nåt? Raskt ur sängen, slängde ett öga åt alla håll på väg till ytterdörren. Hon var väl bara dålig i magen stackarn eller nåt. Det är enda gångerna hon väcker mig på nätterna. Naturligtvis vaknade Alice inne hos Lisa så det var bara att hämta henne och på med jackan och gå ut kl 2 på natten. Mysigt. Sen lät jag Alice följa med in till oss, hon kröp upp i Nellies mjuka bädd och la sig direkt. Undrar just hur länge hon får plats där, den är trots allt avsedd för en sheltie...fast man kan ju göra som Nikki gör, lägga sig i den fast man inte får plats. Den har ju mjuka kanter så de trycks bara ihop. Jätteskönt tydligen!

Alice vill inte alls gå ut utan att jag följer med än. Trots att jag försöker använda Nellie som dragkrok så hänger hon bara med en bit, sen vänder hon, kollar på mig, varför ska inte du med? Alltså är det bara att kränga på jackan och ranta med.

Jag uttryckte mig lite oklart i gårdagens inlägg. Bilden jag satte in på Tindra var en bild jag hade sen tidigare, alltså inte samma bild som var i Expressen.
Fast tänk nu om det trots allt inte var DEN Tindra? Det kan ju faktiskt finnas fler Tindra med matte som heter Marianne. Jag jämförde mina bilder med tidningsbilden och kom fram till att det var rätt hund innan jag satte in inlägget men visst, jag kan ju haft fel... jag mailade även Eva som skulle iväg och köpa tidningen så jag får väl reda på om det var fel.

Vad beträffar eldsjälar på Brukshundklubbarna så finns det väl som tur är någon/några på varje klubb. De som liksom håller allt igång och ger oändligt av sig själva. Tack och lov att de inte ger upp för naturligtvis är det motvind många gånger. För visst finns också de som aldrig är nöjda och som ifrågasätter allt som går att ifrågasätta. Så tror jag också det är överallt. Tyvärr. För om vi bara slog oss ihop med vår lust och energi så skulle vi ju bli jättestarka.
Hos oss (som är en liten klubb) har vi som tur är fler eldsjälar än Bengt men precis som jag skrev igår är det han som drar det tyngsta lasset och som sporrar oss andra i alla situationer. Han kan konsten att smitta av sig i sin entusiasm och det behövs i en idéell verksamhet.

Idag ska jag se om jag kan städa ur bilen. Den ska in på service imorgon och det är så tråkigt att komma med en skräpig bil tycker jag. När jag bokade den tiden visste jag inte att jag skulle vara ledig imorgon så nu blir det till att stå upp tidigt och vara på verkstaden kl 7. Sen har jag en lånebil under dagen tills jag ska hämta den sen på eftermiddagen igen. Annars brukar jag lämna den på vägen till jobbet och hämta den efter jobbet. Jobbar ju inte långt ifrån. Fast det ska väl gå på detta sättet också.

Inga kommentarer: