lördag 15 november 2008

Huset fullt!

Här är det huset fullt just nu. Carolina kom hem från Oslo tidigare idag. Hon är visserligen på utgång igen för kvällen förstås. Emilie har varit här men åkte i eftermiddags, kommer imorgon igen. Sen har vi Natali och Baloo här som nattgäster. Alltså huserar fem hundar på golven just nu. Det är liksom nån överallt om man säger så. Fast det är inga problem. Baloo är lite yster så Nellie måste ju demonstrera sin morrteknik så han fattar att han faktiskt bara är en gäst här. Nikki och Nova är tacksammast om de kan få vila ostörda men visst kan de kosta på sig lite lek emellanåt. Alice hon gillar Baloo men hon har lite respekt för hans lealösa kroppshydda. En golden svänger ju på nåt sätt med precis hela kroppen när de livar upp sig.

I förmiddags var vi på träningen i Tanum. Idag var det Nellie och Alice som fick följa med. Nellie var alert och gjorde riktigt bra ifrån sig trots att det var ett tag sen hon var med. Alice lilla snuttan hon är ju bara sååå duktig. Hon går så fint i kopplet, inget dragande, inget stoppande, inget krångel alls. Det är första gången jag har en valp som verkar vara koppeltränad och klar när jag fick hem henne. Hon kunde liksom från början. Sen skulle ni se vilken kontakt hon har! Det är helt underbart, måtte det fortsätta så här...
Sitta förstod jag aldrig hur hon lärde sig. Det kunde hon dagen efter hon flyttade hit. Fråga mig inte hur det gick till. Ja hon är så fantastiskt duktig lilla fröken Alice. Och mammig. Kanske därför hon är så följsam eller?

Idag fick hon en ny kompis också! Marléne kom till träningen med sin lilla border collie valp. Hon var så söööt. Hon var fyra dgr yngre än Alice och naturligtvis lite mindre men oj vad kul de hade ihop.
Jag är så glad att kunna använda träningslördagarna till miljöträning för Alice, det är verkligen bra för henne. I morgon ska vi åka upp och titta på valpkursen igen. Alltid finns det nåt hon kan göra då också även om hon ju inte är med i kursgänget.

Om nu någon undrar hur natten var så kan jag berätta hon bajsade som vanligt. Inte en gång utan två!!! Nu ska vi se hur det blir till natten. Det är tur att jag är så van med lite sömn i förväg för inte blir det mer nu precis...

1 kommentar:

Pirre sa...

Det bästa med leonberger är att de kommer liksom färdiga på nåt sätt. Gå fint och sitt, vänta och stanna..Ja, det finns där redan... haha.. Ingen av mina har dragit och sitta kan de från födsel och ohejdad vana.. =) Otroligt smidiga hundar!! (men visst blir de finniga tonåringar de också, en period.. =)