söndag 2 november 2008

Söndagsexpressen

Den här lilla vovven heter Tindra och är Smulans syster. I Expressen idag hittade mamma en bild på Tindra på insändarsidan under "Dagens MMS"! Så nu är hon tidningskändis lilla Tindra.



Strålande väder har det varit idag också. Fast nu är det halt igen. Igår kväll när det frös på så blev det omöjligt för Alice att gå över altanen när hon skulle ut. Det slutade med att jag fick gå ner i källaren och ta fram ett par gamla mattor och lägga rakt över golvet och nerför trappan. Nu har jag lagt dit dem igen eftersom det är lika halt ikväll igen. Det är nackdelen med trä, det blir livsfarligt halt.

I förmiddags tog jag Nikki med mig och åkte upp till klubben. Bengt vill gärna ha hjälp med valpkursen eftersom de är ganska många och själv tycker jag det är kul. Nikki fick agera lugn hund för de andra att träna möten med. Det passar hon perfekt för hon som är så lugn. Fast efter ett par vändor började hon undra vad vi höll på med egentligen. Hon var lika glad när hon fick gå och lägga sig på sin filt igen.

Tack Bengt för de snälla orden i Gästboken! Du vet mycket väl att det är tack vare dig vi har den sammanhållning och det engagemang vi har i klubben.
För er som inte vet så har vi världens bästa Bengt i vår klubb! Dels är han ordförande, dels håller han alla valpkurser samt tävlingslydnaden. Man kan nog säga att han håller i det mesta faktiskt...han kan liksom allting våran Bengt. Han ställer alltid upp och lägger ner massor av tid på oss kursare. Vissa av oss blir han ju aldrig av med heller för vi vill ju bara gå fler och fler kurser (nån som känner igen sig, hmmm?)och hitta på mer och mer saker.
Då är det självklart att man hjälper till med det man kan tycker jag. Dessutom har jag alltid trevligt när jag är där. Hundar och en massa trevliga människor, vad mer kan man begära???

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fel ställe läs föregående inlägg

Anonym sa...

Nu fattar jag kanske va en bild du hade hemma som du satte in .L.


Trött nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Anonym sa...

Först o främst så måste vi tala om att vi också såg bilden på Tindra i tidningen. Undrar om Eva har sett den ....måste sms:a o fråga ! Vi var förstås inte riktigt säkra på om det var rätt Tindra !
Tänk så många eldsjälar det finns ute på klubbarna. Som lägger ner jätte mycket tid helt gratis. På vår klubb Råådalens BK finns en och hon heter Carina Eliasson-Thulin. Skit go tjej !! Men vi har säkert en 10 st till men just nu är det Carina som jag träffar mest. Jag har förstått att du är också en sådan ..Katarina !
Kram Carina