söndag 11 maj 2008

Sommarproblem

Igår när det var så varmt låg hundarna helst inne. I alla fall tills Smulan kom och hälsade på.


Nova och Nellie håller kollen precis innanför dörren där det är lite svalare.



Smulan lyckades lura ut Nikki men det dröjde inte länge förren de låg i gräset med långa tungor!


På trappan satt Roger och mamma och pratade.

Ett annat problem har infunnit sig med solen och värmen! Har upptäckt att jag inte har ett enda par shorts som passar längre! Efter mycket möda och djupdykning i garderoben hittade jag i alla fall trekvarts långa byxor som fortfarande går på. Sen är det ju inte bara shortsen, har ju sedan tidigare märkt att de flesta toppar som har en tid på nacken är väl små men just shortsen som inte varit framme sen förra säsongen blev en liten chock.

Detta problem är en följd av att jag för snart ett år sen (den 20/5 för att vara exakt) slutade röka. Etta av mina mål med detta var just att gå upp i vikt eftersom jag var väl underviktig, 46 kg. Nu 12 kg senare är det inte lika roligt längre. Dessa 12 kg har lagt sig i en icke vacker bilring runt just mage/midja. När man aldrig haft såna problem förr så blev det en smärre chock. Nu MÅSTE jag ta tag i situpsen (skittråkigt) men övriga typer av träning kan vi glömma, det är inte min grej. Undrar vad vågen visat om jag inte haft hundarna, för jag rör mig ju verkligen.
Tilläggas kan att Roger och jag slutade röka samtidigt så han har ungefär samma problem!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan inte förstå att jag har upplevt precis samma sak sen jag slutade röka för drygt 2,5 år sen. Hur kan kläderna bara krympa så där? Tio kilo mera fläsk att bära på fick jag efter rökstoppet...kanske dags att börja igen? Nej, tror inte det!
/Eva