onsdag 28 maj 2008

Mitt i veckan!

Jag har drabbats av en sådan förlamande trötthet, har varit helt slut hela veckan men nu är det bara en dag kvar innan jag är ledig igen. Borde man inte vara pigg nu när det är så härligt väder och ljusa kvällar? Inte jag inte.
Inget roligt händer det heller. Nikki och Nova fäller fortfarande så jag måste dammsuga varje dag. Det känns som om jag städar jämt just nu och ändå är huset ständigt täckt av ett grått lager av hundhår. Tänk då om det varit regnigt och skitigt också! Men. men... sånt är livet med hundar.

I dagarna ska Vallkrokens valpar flytta till sina nya hem. Jag har ju följt de här små liven hela tiden så jag tycker mig kunna känna Evas känslor just nu. Det måste vara fruktansvärt jobbigt att lämna ifrån sig sina små "bebisar" efter 8 veckor. Jag kommer nog aldrig att kunna bli uppfödare, alla valpar skulle bli kvar här och själv skulle jag bli singel. Roger skulle dåna av.
Lilla blåa hanen Timmy har jag haft ett gott öga till, hade han varit en tik så hade jag nog tagit hit en till.
Nästa gång blir det nog Skrållanvalpar, då minsann.... Får väl se vad det blir!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen mej i det du skriver ! Jag hade nog också behållt alla bebbar själv och min Lasse hade nog svimmat av chocken !! Fast vi vet ju att Eva tycker det är jätte jobbigt att lämna de små så det har nog varit en tuff dag idag !!
Hälsn. Carina med Sudden o Nalle

Anonym sa...

Tack snälla ni som tänker på mig och vet att det är lite jobbigt nu när gofisarna flyttar från mommo... tur att Saga stannar!
Kramar till er alla