torsdag 15 maj 2008

Blandade känslor

Igår kväll var det styrelsemöte på klubben och eftersom jag är sekreterare så vet jag vad jag ska göra imorgon då, skriva ut protokollet. Lika bra medan man har allt i färskt minne och kan tyda sina anteckningar.

Jag blev jätteglad för ett mail från Nellies uppfödare Malin som nu har fått ordning på sin hemsida igen efter lång tids krångel. Givetvis lägger jag in en länk till Frideborgs Kennel här bredvid. Jag tillhör ju dem som gillar att kolla vad som händer hos mina uppfödare och tycker det är jättekul att följa med i vad som händer med deras hundar och avel.
Det är ju så bra med Internet och mail tycker jag, det är så lätt att hålla kontakt utan att man känner att man "stör" . Mail kan ju besvaras precis när man vill. Sen kanske jag uppskattar det mer än andra, jobbar ju på en mottagning där det alltid är full rulle med patienter och doktorer och två telefoner som ringer jättemycket.

Under denna veckan har jag sympatiserat med den sheltieuppfödare som efterlyste sin hund på Sheltieklubbens hemsida. Heavy försvann första dagen hos sin nya fodervärd i Lerum efter att ha tagit sig ur kopplet. Uppfödaren och fodervärden har haft en hemsk vecka och idag när jag läste på hennes hemsida så blev jag jätteledsen. Igår var det över, Heavy mötte ett godståg tyvärr. Stackars stackars dem, jag lider med dem. Jag har alldeles för lätt för att ta illa vid mig när sånt här händer, även när jag inte känner de aktuella personerna.
Jag har ju nämnt sidan"Var finns min hund" förut, där finns flera shelties som är försvunna sedan lång tid tillbaks. Andra hundar också naturligtvis. Man undar ju om inte en del av dessa hundar lever med andra ägare idag, dvs de har blivt stulna och sålda vidare. Man kan inte nog betona hur viktigt det är att vi håller uppsikt på våra hundar, de är uppenbarligen stöldbegärlig egendom. Hjärtat skulle nog slitas ur kroppen på mig om någon av mina hundar blev stulen.

Nej nu får det vara nog med elände. Ikväll börjar mamma på allmänlydnadskursen, första gången utan hund så pappa och Smulan är nog på egen turne'. Ska bli kul att höra imorgon vad mamma säger om detta. Min brorsdotter Natali, 11 år kommer att vara med i samma grupp med deras golden Baloo. Snart är hela släkten med i Tanums Brukshundklubb, man borde ha provision på de medlemmar man värvat!

Inga kommentarer: