fredag 23 maj 2008

Riktigt sur

är jag nu! Emilie är på väg hit, sitter just nu på Torp och väntar på bussen som skulle kommit 20,40. Nu har de fått reda på att den är inställd pga sjuk chaufför!!! Får man göra så Västtrafik? De som väntar får vackert sitta där tills nästa går om ytterligare en timme. Gissa vem som ska ringa och klaga så fort de öppnar!!

Jobbade ju över idag så jag har varit ganska trött sen jag kom hem. Jag har ett schema som innebär att jag gått ner i tid 10% och jobbar resterande 90% på fyra dagar dvs måndag-torsdag. Detta passar mig utmärkt, jag jobbar hellre långa dagar och får vara hemma på fredagarna. Sen anser jag det vara värt det jag förlorar att få en längre helg.
Dessutom har vi flextid så oftast är jag på jobbet ca 30min innan, istället tar jag ut lediga dagar emellanåt utan att behöva ta semester. Enda förmånen med mitt jobb men den är jag nöjd med.

Passade på att klara av städet redan ikväll, skönt att slippa det imorgon. Carolina jobbar till sent inatt och dessutom kommer ju Emilie sen också. Det är inte så populärt att dra igång dammsugaren imorgon bitti alltså.
Roger har klippt gräset under tiden. Passade på att ta ett par bilder samtidigt. Min favoritkatt Trollet har ju aldrig fått vara med här i bloggen förut. Alla vovvars favorit är hon också. Selma (den andra katten) är däremot väldigt rädd för hundarna och vill helst inte ha nåt alls med dem att göra.

Lilla Wilda har klarat sin operation galant idag läste jag på deras blogg. Nu hoppas vi hon snart repar sig så vi kan träna ihop igen. Snart börjar ju faktiskt agilitykursen också så det var ju tur i oturen för Wilda att det hände nu.



1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk vilken tur kattungarna hade som blev hittade av Er!!!
Trollet ser väldigt snygg och stolt ut, precis som katter brukar göra.
Kram Eva