fredag 16 maj 2008

Ännu mera blandade känslor!

Roligt:
Pratade med Eva på Vallkroken i telefon igår! Eva är en otroligt engagerad uppfödare som alltid finns där och som hela tiden följer sina valpar och hur det går för dem. Jätteroligt tycker jag som har fått den här kontakten "på köpet" så att säga. Eftersom mamma inte är så haj på datorer (hon har faktiskt en gammal) så har det ju blivit så att jag är nån typ av mellanhand vad gäller mail dem emellan. Sen skriver jag ofta hälsningar i hennes gästbok och hon skriver uppskattade kommentarer i min blogg. Jättekul var det i alla fall att prata med henne en stund!
Nu hoppas vi att ni har vägarna "neråt" även denna sommar så att vi träffas igen!

Tråkigt:
Strax efteråt kommer mamma och pappa hit. Mamma var ju på kursen idag, första gången. På vägen dit kör hon om en långtradare på motorvägen. När hon kör förbi släpet svänger den plötsligt ut i omkörningsfilen!!!!! Mamma ställer sig på bromsen men den "tar" hela sidan på hennes bil. Hade hon varit nån meter längre fram så hade hon ju prejats in i mitträcket! Hela sidan på bilen är svart efter långtradarens däck, inbränt i lacken. Sen är det en rejäl buckla på bakskärmen, listen ovanför bakdäcket är skrot, likaså backspegeln.
Långtradaren kör vidare, är ju inte säkert han ens märkte något av vad som hände eller också smet han helt enkelt.
Stackars mamma var ju helt i chock och åkte ändå vidare till kursen. Där satt hon i två timmar och har ingen aning om vad det pratades om. Sen kom hon alltså hit.
Jag ringde polisen för att göra anmälan, trodde det skulle vara nödvändigt för försäkringens skull. Där sa de att ring försäkringsbolaget imorgon och hör om det behöver anmälas, det är olika krav från f-bolagen och tydligen ville de inte ta upp en anmälan i onödan. Annars skulle vi ringa idag igen. Fortsättning följer!

Sammanfattning:
Vad lycklig man blir när chocken lagt sig och man förstår vilken tur hon haft! Detta kunde slutat i tragedi! Mamma lever, plåtskador kan ersättas, en bil är ju precis en bil och inget annat.
Tack gode Gud för att du var med oss igår kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Tack för de fina orden Katarina. Självklart bryr jag mig om "mina" valpar, det är ju så härligt att se hur de utvecklas och framför allt att se hur älskade de är hos sina ägare! Självklart ska vi träffas även i sommar.
Jag får väl också säga Tack gode gud att det gick bra för din mamma...hon hade ju änglavakt!!!
Ge henne en varm kram från oss alla och tala om att vi tänker på henne. Pussa Smulan.
Kram Eva