tisdag 6 maj 2008

Kursavslutning

Igår var det avslutning på agilitykursen. Attans vad fort de 8 veckorna gått men oj vad roligt vi har haft! Hela gruppen är lika entusiastiska så vi har lyckats tjata oss till en kurs till som ska börja redan 10/6. Då blir det 4 ggr och sedan ett sommaruppehåll för att sen fortsätta med 4 ggr till i höst. Med lite tur kanske vi kan klämma kurs nr 3 senare i höst då. Vi får väl se hur mycket vår stackars instruktör orkar med, hon har ju inte bara vår grupp den stackarn.
Klantigt nog så glömde vi kameran igår så några nya bilder kan jag inte visa.
Vi hade i alla fall några tävlingar (som mitt lag förlorade!), bla hinderbana och stafett. I stafetten hade jag otur, jag och Lisa var i olika lag och det föll sig inte bättre än att Smulan och Nellie plötsligt racade sitt lopp samtidigt bredvid varandra. Smulan hängde givetvis på Nellie istället för att följa mig så vi kunde lämna över stafettkepsen till nästa. Så förlorade vi den tävlingen.....
Annars skötte Smulan sig jättebra och var faktiskt lite (lite) lugnare än förra gången. Nellie är ju en klippa som alltid gör det man ber om så Lisa har det nog lite lättare. Båda hundarna älskar denna aktivitet i alla fall, ja det gör alla hundarna. Det är väl det som gör det så roligt när man riktigt ser lyckan lysa om dem!

Den 1/5 la jag in en besöksräknare här på bloggen, idag har den passerat 100 besökare!!!! På 6:e dagen! Det är verkligen jätteroligt men också förvånande att ni faktiskt måste vara några stycken som läser det jag skriver och kollar in här regelbundet. Mera kommentarer från både kända och okända om allt och ingenting skulle var jättekul.
I morgon åker vi till klubben och träffar Elin, Tove och Camilla för att träna igen, måste ju utnyttja dessa härliga kvällar nu när det är ett så underbart väder.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaha Katarina, så fick man sig ett gott skratt igen då!!! Den lilla Smulan kan då roa mig fast jag inte ser henne live, men jag kan se henne framför mig när jag läser det du skrivit. Hon måste ju bara älska agilityn den lilla gofisen!
Måste ju också ge dig beröm för du är såå duktig på att skriva så man riktigt lever sig in i det du berättar för oss som besöker din blogg!
Kram från Eva och gänget på Vallkrokens kennel