torsdag 8 maj 2008

Äntligen

är det slut på arbetsveckan! Har faktiskt tyckt det varit segt denna veckan och varit så vansinnigt trött. Varmt har det ju varit också men det ska jag inte klaga på. Ska bli skönt att vara ledig nu, vädret ska ju tydligen hålla i sig i helgen också.

Igår var jag och Lisa uppe i Tanum på klubben som vanligt. Nellie och Nova hade vi med oss. Lisa tränade bara agility och jag ägnade mig åt lydnad med Nova. Hon hade en riktigt bra kväll och var mycket samarbetsvillig goa Nova. Det kan nämligen vara lite si och så med henne. Antingen går det jättebra eller också är hon helt stendöv och har aldrig ens hört talas om ett enkelt sitt. Sen var hon ju överlycklig när hon fick leka en stund med Nellie och lilla Vicki på slutet. Taxen Wilda var med också men hon är inte så förtjust i närkontakt med andra hundar så hon får hålla sig till familjens andra hund lilla Mini.
Deras matte Elin hade varit så förutseende att hon tagit med en engångsgrill, korv och korvbröd så vi grillade faktiskt. Gissa om det var mysigt! Tove och Camilla var också med. Det är ju vår lilla klan som håller ihop mest.
En jättetrevlig kväll hade vi, trots att jag var så trött att jag en stund funderade på att inte åka dit.
Idag var det samma sak, kände mig helt slut men tog Nikki med mig och åkte till Dingle och ägnade mig åt henne. Mamma och Smulan var med och så kom även damen med de två New Foundlanshundarna. Vi hade också det jättemysigt. Kanonväder och en jättefin plan att hålla till på, vad mer kan man begära?
Alla hundarna var väldigt fogliga och lugna, det var ju varmt. Min Nikki är ju lite väl seg även i vanliga fall så inte var det nåt tempo där inte. Hon är jätteduktig och har kommit riktigt långt i sin lydnad men allt hon gör det gör hon så sakta. En otrolig skillnad mot Nellie som kastar sig ner i ligg tex.
Smulan var såå duktig idag! För hennes del var det bara bra att hon blir lite slö, det kan vara väl uppskruvat annars. Hon gjorde allt precis som hon skulle och visade att hon visst kan lyda mattes kommando.
Jag tog lite bilder både igår och idag men batteriet i kameran tog slut. Dessutom har jag inte Lisa till hands just nu, det är nämligen hon som alltid laddar in bilderna i datorn. Avskyr att erkänna min otekniskhet men tycker det är väldigt bra att Lisa sköter sånt för mig. Kanske jag kan visa bilderna nästa gång istället.
Roger jobbar fortfarande men nu ska jag däcka i soffan framför TV:n ett tag.

Tack Eva för dina fina kommentarer, alltid lika roligt att läsa dem och framför allt kul att jag lyckas förmedla vad som händer i Smulans liv till er där uppe i Dalarna. Vet ju hur otroligt engagerade ni är i "era" hundars tillvaro!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själva för igår, var jätte mysigt tycker vi med!
Ja, hur kunde jag känna på mig att hon inte skulle komma måste varit ödet:)

Tycker verkligen Lisa är jätte duktig med Nellie och Camilla med Vicki! Nästan så man blir lite avis haha, nej då. Älskar ju min lilla charmiga tax. Testa lite med Mini idag bara på skoj i våran nya "slalom". Man kan säga att hon ger mig hopp om att en dag kanske kunna tävla inom agilityn:)
Ha en jätte trevlig helg!