lördag 17 maj 2008

Hemsida?

Gårdagen kretsade av naturliga skäl mycket runt mammas bil. Hon var i kontakt med försäkringsbolaget och bilverkstaden. Allt ordnar sig ju men till den nätta lilla kostnaden för självrisken 6500 kr. Lite snöpliga pengar för nåt som nån annan är skyldig till men jag ser det mer som att det är en billig kostnad för att ha fått behålla livet!

Var iväg ock köpte lite mer blommor att plantera ute, konstigt det fattas alltid något. Varje år tycker jag vi köper blommor för en förmögenhet, sen kommer det nästan alltid en regnperiod (och blåst) som förstör alltihop. Man är ju fortfarande rädd för nattfrost också så denna veckan har krukorna åkt in och ut flera nätter.
Egentligen är det Roger som är den som sköter trädgården här, jag är helt ointresserad men just alla krukor har fallit på min lott på nåt sätt. Det är i alla fall fint när man har ordning och blommorna gör ju allt så mycket trevligare.

Igår satt jag en del vid datorn och la upp två olika prov på hemsidor. Skulle ju så gärna vilja ha en men nu har jag ju fäst mig vid min lilla blogg som är så lättvindig och eg passar mig väldigt bra. Funderar på om det går att koppla till den befintliga bloggen. Nåväl, den ena av dessa hemsidor verkade väldigt lätt att lägga upp, så jag ska testa mig fram där lite innan jag bestämmer mig för om jag ska fortsätta med den. Man har en månad på prov gratis så jag har lite tid på mig. Den andra var bara tre dagars prov och betydligt dyrare sen så jag tror den faller bort, även om den kanske var flashigare. Vi får se hur det går men jag måste komma längre innan jag lämnar ut adressen.
Nu ska jag gå ut och plantera i mina lådor som ska hänga på altanen!

Inga kommentarer: