söndag 4 januari 2009

YES!!!

Äntligen har Alice sovit HELA natten! Hon var ute sista gången vid 22,30 igår kväll, sen sov hon till 7,10!!! Nu vet jag att man inte ska ropa hej...men man måste ju vara glad över de stackars nätter det funkar. Natten innan var jag uppe vid 4-tiden.

I förrgår kväll upptäckte vi att vår TV i sovrummet dragit sitt sista andetag. Så igår var vi både på Torp och på TeleRadio (trots att jag lovat aldrig sätta foten där mer!!!). Nu hade vi ju tänkt oss den absolut billigaste 32:an som finns att hitta så det blev ju ingen TV alls då förstås. De allra billigaste som fanns på rean är ju slut nu. Fast Roger har nog funderat lite nu så skulle inte förvåna mig om han åker iväg idag igen. Han är riktigt deprimerad över att inte kunna se på TV det sista han gör på kvällen.

I fredags var jag och Alice hos kusin Veronica. Alice fick denna gången även träffa de äldre hundarna Tequila och Kimbo. Kimbo är en helt underbar stor, maffig, genomsnäll hane. Han var så söt mot Alice så. Rena barnvakten.
Det är förresten Kimbo som ska ställas ut på My Dog imorgon och på tisdag. Spännande!

Ja imorgon blir det till att stå upp tidigt då. Vi ska ge oss av härifrån vid 6,30. Det gäller att vara på plats tidigt med tanke på parkeringsproblemen. Ca 2000 hundar anmälda/dag, då kan ni tänka er...
Förra året när vi åkte ner var det snökaos så vi blev kraftigt försenade (fast vi startat i tid). Parkeringshuset var naturligtvis fullt så det blev till att leta vidare. Lyckades norpa en av de sista platserna i ett P-hus längre ifrån som tur var. Tyckte synd om alla med hundar som flängde runt och letade medan minuterna rann iväg, själva skulle vi ju bara ner och titta så tiden spelade ju eg ingen roll. Det är bara så himla lättvindigt om man får en plats i det angränsande P-huset, bara att traska över gångbron så kommer man rakt in på Mässan, perfekt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det måste kännas skönt att äntligen få sova en hel natt.
Jag har problem med uppdateringen av min hemsida, vet inte vad det är för fel. Skulle lägga ut bilden på Smulan, men inte finns där nån bild inte...
Här i Malung är det minus 28 idag, så det är ganska lätt att hålla sig för skratt.
Ha det så trevligt i Göteborg.