fredag 30 januari 2009

Ensam hemma

Sitter här alldeles ensam (förutom hundarna då förstås). Väntar på att Lisa ska komma hem från Torp, då ska hon bara hämta lite saker så ska jag köra henne direkt till Natali där hon ska sova över. Roger har åkt till båtmässan i Göteborg. Ja så här sitter jag alldeles ensam.
Hoppas nu bara Lisa kommer i hyfsad tid så jag hinner hem till Let's Dance, för det vill jag se. Vad annars ska jag väl hitta på?

I morgon åker jag och Marléne till Alingsås på symposiet som arrangeras där "Påverkan eller åverkan", om inlärning hos hund. Det håller på från 10-17 så hela dagen går åt. Det är ju en bit att åka också. Intressant ska det bli i alla fall.
Sen i morgon kväll går ju finalen av Körslaget av stapeln. Då ska vi rösta på vår Erik. Flera gånger!!! Oj vad tummarna hålls här för Snygg-Erik.

Igår kom jag äntligen till skott och anmälde Alice till utställningen i Sätila 28/2. Har dragit på det men eftersom tiden går ut på måndag var jag tvungen att bestämma mig. Problemet är att vi ska på 40-årsfest samma kväll och jag vet hur trötta vi är efter att ha gått upp tidigt och varit på utställning. Å andra sidan åker man ju oftast ut tidigt och då får man väl se till att åka hem direkt så man hinner vila lite innan det är dags för nästa resa. Ja ja, nu har jag både anmält och betalt i alla fall så får vi väl se hur det blir.

Helgen innan Sätila utställningen ska vi upp till Knickerbockers Kennel i Motala på kennelträff på lördagen. Sen övernattar vi där och åker vidare till Linköping på utställning på söndagen. Hela 16 Knickerbockers är anmälda till den utställningen! Jag ser verkligen fram emot den helgen så håll tummarna för att inget ställer till det så vi inte kommer iväg. Det är ju inte kul att åka så långt i snöstorm tex. Dessutom är inte planeringen klar för resten av hundarna. Får väl höra om någon av våra döttrar kan tänka sig att "offra" sin helg för min skull.
Nåt ska jag nog komma på, det är värre med vädret då som jag inte kan göra nåt åt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är då ett riktigt energiknippe, alltid något på G! Hoppas dagen har varit bra och givande!

Vad roligt att du anmält Alice till utställning, vi ska då hålla alla tummar, tår och tassar som finns här ;=)

Den 14 februari, alltså om två veckor, är vi i Eskilstuna (Vilsta) på Sheltie specialen och Saga ska ställas på sin första officiella utställning och det ska bli sååå roligt! Skrållan och mamma Ronja ska också ställas, men som ett brev på posten har Ronja börjat fälla..... få se hur hon ser ut om två veckor! Hon är ju inte ställd på några år av naturliga skäl...killar du vet ;-) men hon har fått såååå goa bebisar!

Jag hoppas ju mycket på Saga, hon är så bra!!! Ska bli så spännande att få börja ställa off nu, och stå det kan hon :=)

Nu väntar vi på att Izor ska få ut sin hemsida på nätet så vi får nån mer sida att hålla koll på...den är på G, den också...kanske redan i kväll...