fredag 16 januari 2009

Kallt

Oj vad kallt det är ute, -7 kändes som -25, minst...
Å andra sidan så är det torrt och fint, ingen lerig gräsmatta i syne just nu och det är minsann underbart. Under veckan har det ju varit annorlunda, faktiskt har jag varit tvungen att städa golven nästan varje dag fastän jag inte är pedant precis. Jag klarar inte att gå runt i eländet.

Tog lite bilder ute i kylan förut. Alice springer i väg på höjden nu så hon ser ranglig ut just nu tycker jag. Snart växer hon förbi de två blå.








För övrigt har veckan varit allmänt rörig. Jag började ju min nya tjänst i september och det känns som om jag precis börjat få kläm på rutinerna. Då läggs det mesta naturligtvis om igen så nu har hjärnan gått på högvarv denna veckan för att det inte ska bli fel nånstans. Det blir nog bra, det är bara omställningen till nya rutiner igen som tar på krafterna, inte undra på man är trött.

Imorgon bär det av till Angered tillsamans med Veronica och Josefin. Där ska Lisa och Josefin gå en handlerkurs som VAKK ordnar. Jättespännande!
Lisa skulle ju haft med sig "sin" collie Nikki men hon löper ju så oturligt nu. Inget annat att göra än att hon får ta Alice. Egentligen är jag tveksam till om Alice som bara är 4,5 månad ska orka med detta men hon får väl helt enkelt vila ofta även mellan rasterna. Jag ska ju vara med och titta på så jag får väl ta henne ur gruppen för vila emellanåt.
Kursen är på två dagar men de ska bara delta på lördagen. Kommer att berätta mer om detta efter helgen. Sen får jag väl leta efter en handlerkurs till mig själv också, jag skulle verkligen vilja gå en och framför allt behöva...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att gå handlerkurs! Det är både roligt och nyttigt, lycka till i morgon med "lilla" Alice :-)

Själv har jag putsat Saga o Skrållan inför morgondagens utställning på hemmaplan, ska verkligen bli kul att få ställa och sen har vi ju så bra domare!
Anmälningsrekord är det också för våran klubb, hela 285 hundar! Ni skulle ju varit här och tränat...
Kram till er alla och hälsa Smulisen ;-)