söndag 25 januari 2009

Säkra staket...

Igår berättade jag ju om Nellies och Novas lilla rymning. Vad jag inte nämnde var att igår eftermiddag gick jag och Roger runt hela staketet och sträckte där det behövdes och säkrade även nertill där de eventuellt kunde tänkas gå under. Naivt nog antog vi att vi visste var det svaga partiet var och säkrade med brädor nertill bland annat.
Jo visst hjälpte det nog för att stoppa Nova för hon har hållt sig på plats efter det. Men vem befann sig på fel sida ledset gråtande idag på förmiddagen? Jo Alice!!! Lilla (hmm) gumman som inte går längre från matte än nödvändigt hade lyckats "hamna" fel. De andra var på rätt sida men jag antar att Nellie varit igenom då och fått med henne på nåt sätt. Ledsen var hon i alla fall och tyckte det var jätteläskigt att inte kunna komma till mig när jag ropade efter henne. Nu får vi väl se om hon fortsätter med detta för då får vi se över problemet igen.
Lilla Nellie går ju inte att stoppa tyvärr, hon rusar ut och in allt eftersom rådjuren retar henne på andra sidan...kycklingnät nertill kanske det får bli till våren för att lösa det problemet.

Tog med mig Alice på en promenad upp till Smulan förut. Jag brukar göra det på helgerna eftersom hon aldrig får gå med på våra dagliga promenader med de andra. Hon får inte gå så längt än, inte på länge för den delen.
Istället brukar jag ta med henne på andra turer som upp till Smulan tex. Lilla Smulan blir överlycklig när hon kommer, hon springer som en tok. Vi brukar gå ett varv på det stora gärdet bakom pappas ladugård och där härjar de för fullt. Smulan tycker det är toppen att hon är snabbast och kan dra ifrån Alice! Det kan hon aldrig med de andra för alla är annars snabbare än henne. Det är bara Alice hon kan klå i hastighet och då kan hon ju få ha det lilla nöjet. Alice tröttnar efter en stund men inte barnsliga Smulan inte. Hon ääälskar Alice som fortfarande vill leka. De andra är ju alldeles för fina i kanten för att syssla speciellt mycket med såna barnsliga saker.

Lisa är på bio med Josefin som nyss fyllt år. Istället för kalas blev det bio med några kompisar, bland andra Lisa då.

Själv ska jag nu gå ut och kolla om Nova, Nikki och Alice är där de ska vara, dvs på rätt sida staketet. Nellie är i tryggt förvar i köket...

Inga kommentarer: