måndag 19 januari 2009

Vad hände?

För en dryg månad sedan beställde jag foder med leverans från Foderbilen.se. Det foder Alice äter (hittills) finns inte att köpa i närheten så det blev jättebra när jag kom på att Foderbilen sålde det.
När jag beställde det kostade det 359 kr för 15 kg (Brit Junior Large Breed). Ordinarie pris. Via mailkontakt med Brit fick jag besked om att efter nyår skulle nån typ av storköpsrabatt införas hos Foderbilen. Detta tänkte jag nu kolla eftersom det börjar bli dags att bestämma om jag ska byta eller fortsätta med detta foder.
Nu har jag precis varit inne på Foderbilens hemsida och vad får jag se? Jo nu kostar samma foder istället 469 kr!!! En höjning med 110 kr säcken...
Vad var det som hände egentligen? Ingen anledning att stanna vid detta foder i alla fall. Fast imorgon ska jag maila till dem och fråga vad som motiverar den höjningen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Var bara nyfiken att se om du skrivit något om den hemska höjningen av hundmaten....ifall du fått veta varför det blivit så dyrt.