lördag 10 januari 2009

Knickers debut

Idag gjorde två av Alice kullsyskon debut i utställningsringen. Ingen dålig debut minsann, Baltazar blev BIR och Doris BIM! Stort grattis till er för detta strålande resultat och ett lika stort grattis till Pirre som fött upp denna kull. Förstår att hon är stolt idag med tanke på domarens ord om dessa valpar. Själv är jag stolt över att äga en valp ur denna kull och från just denna uppfödare.

Alice ska väl anmälas till Sätila då antar jag som är lördagen den 28/2. Sen har vi ju valpträffen hos Pirre i Motala den 21/2 som följs av utställning i Linköping dagen efter. Jag vill, vill, vill ju åka dit men det är så långt...Vi får se hur det blir, har ju fortfarande lite tid på mig att bestämma mig. Det hänger lite på om Roger kan tänka sig att följa med också, det är alldeles för långt för en ensamtripp. Sen ska ju nån ta hand om de andra hundarna en hel helg också...

För övrigt så är det ju inte mycket utställningar i denna änden av landet just nu tyvärr. Efter Sätila är det stendött igen. Det är ju inte så lockande att köra över halva Sverige nu under vintern precis.

Idag startade ridhusträningen i Tanum. Eftersom vi blev så många har vi bestämt att dela upp tiden mellan allmänträning och agility. Idag när alla var där samtidigt kändes det lite rörigt så det blir nog bättre för alla på det viset.

Erik blev kvar i Körslaget en vecka till, yes!!! Fast jag tyckte nog inte att Nanne skulle åkt ut. Synd men nån måste ju åka. Hoppas Erik blir kvar i alla fall ett tag till...

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till Alice syskon som gick så bra på utställningen, jag kan ju läsa mellan raderna att en viss Katarina är såååå sugen på utställning!!! Jag säger bara, anmäl och åk, annars kommer du att ångra dig.....!!!
Själv åkte jag alldeles ensam 70 mil en dag(35 mil dit och lika långt hem) för att vara med på utställning, men det var ju sommar då förstås och stekhett ... men roligt! Fast det är ju bra om man har resesällskap och framför allt, mycket trevligare. Du får helt enkelt ut och ragga sällskap för jag vet att du vill iväg. Lycka till.