torsdag 22 januari 2009

Torsdag

Torsdag kväll är veckans bästa kväll! Det blir ju så när man jobbar måndag till torsdag naturligtvis, då börjar ju min helg på nåt sätt. Fredag är jag sen helt slut efter veckan men sen börjar jag repa mig.
Inatt och imorgon ska det ju bli snö så det är gott att veta att man inte ska iväg ut med bilen imorgon bitti.

Jag mailade Foderbilen och frågade om höjningen på fodret (se tidigare inlägg) var riktig. Jodå, prishöjningen var föranledd av Brit så den kunde de inte påverka. Däremot fanns nu en storköpsrabatt på 8:e säcken gratis.
Brit är ett riktigt bra foder men det stör mig att man först lanserar ett nytt foder till bra pris, sen när man fått "ut" detta nya foder till en kundkrets så chockhöjer man priset. Nej nu blir det till att byta i alla fall. Inte hjälper det att erbjuda mig 8:e säcken gratis när man först höjt varje säck med 110 kr.

I helgen är det väl inga större planer, om vädret (snarare väglaget) tillåter så åker vi till Tanum för ridhusträningen på lördag. Något mer har vi inte planerat.

Förresten har jag idag anmält Alice till utställningen i Linköping 22/2! Dagen innan är det valpträff på Knickerbockers. Imorgon ska jag ringa Medevi Brunn och boka hotellnatt också. Sen håller vi alla tummar för att väder och övriga omständigheter låter mig komma iväg på detta...

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår om du väljer att byta hundfoder efter en sån höjning!

Åh vad spännande det ska bli att få höra hur du tycker om Alice första utställning! Det finns väl inget roligare än att få ställa en valp...

Min lilla Saga har börjat bli stora damen nu...hon löper och är så moloken, förstår nog inte riktigt vad det är som händer i kroppen, lilla skruttan!