tisdag 13 januari 2009

Alzheimers light

ja det tror jag att jag har drabbats av. Kanske inte ens light...tydligen inte mycket i mitt huvud som fungerar just nu.

Bland annat har jag varit snabb att tipsa alla tänkbara människor om föreläsningen med Pia Myrseth som hålls i Dingle den 5/2, för den MÅSTE jag ju bara gå på själv! Det är ju "nästgårds" också, måste ju passa på när man inte behöver fara långa vägar...
Att vi sen har årsmöte i klubben just den 5/2 har jag ju vetat ett tag. Men glömt. Eller nåt. Klart inte jag kan gå på föreläsningen! Attans också vad jag blev besviken...

Det är bara en av de saker jag rört ihop de sista dagarna, vet inte vad jag ska skylla på. Det sista har jag ju faktiskt fått sova några nätter då och då tom, fast då blir jag ju ofta tröttare än när jag inte får sova.
Igår kväll skulle Alice däremot INTE göra nåt ute innan vi gick och la oss och då vet man ju hur det blir. Mycket riktigt. Vi la oss vid 22,40 och hon vaknade och behövde ut kl 2,30. Upp och öppnade dörren ,stackarn rusar utför trappan och sätter sig. Sen kissar hon. Och kissar. Och kissar. Lilla Vättern var det nog tror jag. Stackarn, klart hon måste ut då.
Sen vände hon snabbt, sprang in och kröp ner i Nellies korg och fortsatte sova. För trött det är hon. Hon ska inte upp och släppas ut för att hon är färdigsovd inte.
Själv kan jag ju aldrig somna om efter jag varit uppe så det blev bara lite dåsande strax innan jag skulle upp kl 5 igen.
Åhhh vad livet är härligt!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!!
Du kan väl påminna mig iaf för det är fler som lider av alzaimers...*S*... Har ni fått PM:et???
Ha det gott///Veronica...

Anonym sa...

Var glad att det bara är på stadiet "light" än....