tisdag 27 januari 2009

Skugga 1 och 2

Jag har två skugor här hemma. Nellie har alltid varit mig hack i häl och bevakat så jag inte kommer bort. Tex när jag går in i badrummet så kan det ju vara risk att jag "försvinner" för gott eller nåt.

När sen de två blå flyttade in hos oss var de totalt coola på den fronten. Vadå matte komma bort??? Väck oss om världen rasar...

Sen kom Alice. Som äääälskar matte. Klart man kan komma bort på toaletten/badrummet? Eller? Varje dag när jag är i duschen så ligger Alice tätt utanför dörren och "pratar". När jag sen ska ta mig ut igen får jag öppna på glänt och sen putta på henne så hon flyttar sig.

När jag går ner i källaren (tvättstugan) ser det ut så här...



De flyttar sig inte förren jag kommit upp igen. Om nån undrar var Nikki och Nova är så ligger de förmodligen nån helt annanstans mer eller mindre i koma.

Idag gjorde Alice en ny erfarenhet. Lisa hittade henne helt plötsligt uppe i min och Rogers säng! Inte hade hon nån lust att gå ner sen heller. Hon tyckte säkert det var jätteskönt där.



Vi har sådana där höj- och sänkbara sängar och de är mycket högre än vanliga sängar så jag blev jätteförvånad att hon klarade det.
Då reagerade däremot de två blå... de har tyckt att det passat alldeles utmärkt med lejon på golvet. Husse har hållt med...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att lejonet oxå ska vara med i sängen...Husse har väl inget att säga till om...???
Håller med om att ha en skugga med sig vart man än går, men lite mysigt är det väl *erkänn*...
En lekdate på fredag o ev ett spår kanske???Hör av dig...
Ha det gott///Veronica o resten av gänget...

Anonym sa...

Lämnar ett tassavtryck efter att ha varit här och tassat runt litegrann. Kul med hundar i sängen, speciellt när dom blir så stora som Alice.
Fin blogg Du har och jag kommer snart tillbaka.
Ha det så gott!

Anonym sa...

Både jag och Mini tackar så mycket!!! Gud så söta de är:) Vet hur de är Mini är mig hack i häl hela tiden!!
Haha, jo då Jocke lyckades rädda soffan och Mini ser ut att ha klarat sig bra. Nu ångrar man bara att man inte tog kort på henne. Men fick lite små panik, hon såg dock väldigt rolig ut:)
Va längesen nu, hoppas Ni har de bra!!

Anonym sa...

Jo, lejon tar det här med familj på stort allvar! Även om ytterdörren är på vid gavel så ligga ALLA vid mina fötter. Aldrig att vi lämnar vår familj!! Lojala som tusan.. =) Och det är väl tur att hon hittat sängen så man ser at thon är en riktig leonberger, jag trodde leonebrger var födda med sugfötter som passade soffor och sängar, för de tycks alltid hitta dem av födsel och ohejdad vana.. haha..

I vilket fall, vi blir hela 16 knickerbockers till utställingen och jag hppas det blir änu fler dagen före!