tisdag 6 januari 2009

My Dog

Nu har vi (jag och Lisa) varit på My Dog i Göteborg både igår och idag. Långa dagar har det varit, åkte hemifrån 6,40 i morse och samma tid igår men oj så kul vi haft.
Det har ju varit Lejonen det kretsat runt för vår del de här dagarna. Sheltien och Collien var ju på lördag och söndag så de missade vi tyvärr den här gången.
Veronicas Kimbo ställdes båda dagarna. Tyvärr var han lite osäker igår i miljön men fick annars jättebra kritik. Idag var han nojig vid mätningen, tyckte det var jätteläskigt.

Idag var även Alice uppfödare Pirre och hennes kille där, hon ställde Skorpan och Abbe. Skorpan stod väl för den gladaste överraskningen som trots att hon lyckats göra sig av med det mesta av pälsen lyckades med 1ÖK, 4ÖKK. Jättekul!

Att vi sen fick träffa Boel och Mats med Elvira Knicker var ju också jättekul. Jag ska verkligen försöka åka upp till Motala på valpträffen i februari, då är det dessutom en inoff. utställning dagen efter som förhoppningsvis många Knickervovvar ska delta i.

Efter dessa två ansträngande dagar känner jag mig verkligen helt utmattad, så typiskt att man ska börja jobba imorgon igen då efter två veckors ledighet. Vill inte, vill inte...
Undrar förresten hur det är på jobbet imorgon, imorgon flyttar ju en stor del av vår kliniks verksamhet till Näl. Det kommer att bli knepigt innan man vänjer sig med detta. Tyvärr går ju Uddevallas kirurgakut också till Näl inatt, måtte man inte behöva till akuten framöver...

Nu ska jag förbereda för morgondagens allvar och sen ska jag bara slappa i soffan. Ikväll blir jag inte gammal...

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart ni kommer till valpträffen.. =) och tackar för trevligt sällska idag. Av hela familjen!