fredag 27 februari 2009

Utställning igen

Då var det fredag igen, skööönt!
Veckan har gått jättefort, beror väl på att jag tog ledigt i måndags antar jag. I måndags ringde jag i alla fall veterinären som det var bestämt för att lägesrapportera om Alice hälta. Den märks ju inget av längre och jag har fullt sjå att hålla henne lugn. I alla fall tyckte han hon skulle fortsätta äta Rimadyl i ytterligare 10 dagar. "Det är bara att komma hit och hämta" sa han så på tidag åkte jag upp och hämtade mer tabletter. Dessutom ger jag henne ju pumpakärnorna som jag fått ordination av Pirre om.

I dag har jag och Veronica redan varit ute på kvarnen i Fjällbacka och köpt hundmat. Vi går ihop om inköpet för prisets skull, det har visat sig lönsamt. Nu är det ju bara Nikki och Nova som äter Hundkökets mat men det går ändå åt en del.
"Lilla" Alice äter betydligt dyrare foder men å andra sidan har jag viss rabatt på det också. Alice står numera på kraftigt ökad dagsranson eftersom hon är alldeles för tunn enl Pirre. Så där lär också gå åt en del framöver...tacka vet jag lilla Nellie, hon är billig på den fronten, även om hon äter ett dyrt foder så varar ju en säck ett tag om man säger så.

I morgon bär det av till Sätila på utställning. Det är nästan 500 hundar anmälda på denna inoff utställning! Undrar om vi överhuvudtaget får en parkering...
Vi ska åka med Veronica som har med sig Crazy och Kimbo för dagen. Alice kommer alltså att gå mot Crazy. Denna gång är det "bara" nio lejon till skillnad mot förra helgens 40 anmälda. Så håll nu tummarna för våra vovvar imorgon.

Ute är det så isigt att det knappt går att gå än mindre träna på att springa inför utställningen. Hundarna får delas på när de ska gå ut så de inte ska springa runt och halka. Nu vill jag inte ha mera snö, is och kyla. Jag är trött på vintern och väntar på våren!!! Fast det är ju faktiskt bara slutet av februari så jag lär väl få vänta...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för er imorgon !! Lycka till !!

Anonym sa...

Var in och kollade ifall det fanns något resultat från dagens utställning, men jag får väl ge mig till tåls ett tag.....men man är väl bra nyfiken!!!