onsdag 18 februari 2009

Yes!

Äntligen ringde veterinären alldeles nyss, jag hade gett upp hoppet om att få nåt besked idag.
De hade gått igenom Alice röntgenbild ordentligt idag och jämfört med andra och var nu helt övertygade om att det där "mellanrumet" var helt normalt. Däremot såg rörbenen alltså typiskt ut som vid panostit (växtvärk). Så han var övertygad om att det kommer att göra susen med Rimadyl och vila (så gott det går). På måndag ska jag ringa honom igen och rapportera läget så ska vi bestämma om ev längre behandling som han nog trodde skulle behövas. Skööönt!

Annars har jag haft en så där lagom tråkig dag. På väg hem från jobbet när jag stod still vid en korsning (med bilen alltså) körde gubben bakom in i baken på mig. Lagom kul alltså...jag och Roger får titta ordentligt på det imorgon, det var så svårt att bedöma med så skiten bil som jag har just nu. Skaderapport är ifylld i alla fall. Fast just nu är jag så nöjd över att det inte var nåt värre med Alice att inte ens bilproblem ska få förstöra humöret.

Måste visa den fina bilden jag fått på Vallkrokens Candy Floss (Saga) som är tagen på Sheltiespecialen i Vilsta i helgen. Snacka om att hon kan ställa upp sig den här fina tjejen! Man förstår att hon är Vallkrokens stolthet.

2 kommentarer:

Ida sa...

Så skönt att det inte var något allvarligare med Alice ben.
Oj, Saga var då en riktig liten skönhet måste jag säga!

Anonym sa...

Först måste jag säga att sååå skönt att det inte är något farligt med " lilla " Alice !! Man blir så orolig när man inte vet vad som är felet. Hoppas hon snart får busa som vanligt !! Tråkigt med bilen men vad jag förstod så var där inga hundar där bak. Hemska tanke ..jag är alltid rädd att blir påkörd när Nalle o Sudden är där bak ! Visst är Saga fin !! En riktigt snygg dam och Eva visa henne såå fint på löst koppel ! Nalle fick rött band han också och fin kritik så jag är jätte nöjd. Eva fick svansen att vara lite mer dämpad för hon tråka ut honom...stackarn ;)!