söndag 1 februari 2009

Körslag och agility

Inte sjutton vann Erik något körslag men man kan ju inte säga annat än att Hanna var väl värd att vinna. Hon och hennes kör var verkligen bra. Fast visst...man är ju lokalpatriotisk. Måste ju hålla på sitt "eget" först och Eriks kör var också super. Nu är det i alla fall slut på det samtalsämnet vid fikat på jobbet. Efter måndag då menar jag. Tänk vad vi analyserar allt vid fikabordet, fast vi har ju Let's Dance några veckor till då förstås.

Idag har jag lagt till en ny länk både här på bloggen och på hemsidan. Det är
Kennel Nyans som la ut sin hemsida igår. Jättekul, den har vi väntat på. För er som inte vet så är det Annika Mojanis, ägare till Smulans pappa Izor, som står bakom det namnet. Izor är ju "vår" stolthet, han blev ju nu senast Nordisk mästare i agility hösten 2008.

Snart börjar vår egen agilitykurs, då är det dags att få fart på ben och hjärna igen. Tyvärr har väl både och legat i träda över vintern. Ni som brukat följa min blogg vet hur jag kan trassla till det med hinderordning och alla såna petitesser. Konditionen är säkert inte till det bättre heller är jag rädd för. Den nedrans vågen ser inte ut att vilja sluta öka på siffrorna efter det jag slutade röka för mer än ett och ett halvt år sen.
Jag väger ju Alice varje vecka och kan inte upphöra att förvånas över att det inte bara är hon som ökar på så att säga. Möjligen är det tätare agilityträning som är just det som behövs...

Inga kommentarer: