söndag 15 februari 2009

Fortsatt halt

Alice är fortfarande halt till och från så hon fick inte följa med på ridhusträningen igår. Istället tog jag med mig Nellie och Lisa Nikki.
Nellie är ju tämligen otränad under vintern men oj så bra hon gick igår.
Det är nog så att om jag ska tävla med henne igen så får det bli på inomhustävlingar för på gräs fungerar ingenting, hon ska bara lukta. Fat visst förstår jag att det bör fungera i alla situationer...

Jag tog fram ett hopphinder, tunneln och säcken och många ville prova. Smulan blev helt till sig när hon fick springa i sin favorittunnel igen. Hon är ju tunneltokig lilla gumman.
Det märktes verkligen att både Nellie och Smulan tyckte det var jättekul att få en liten känning av agility igen. Tur att kursen snart drar igång.

Nu hoppas jag Alice hälta snart ger med sig. Hon lider inte nåt större av den eg, det är framför allt morgnarna som är besvärliga. Sen kan hon linka lite efter hon legat men däremellan syns knappt nåt. Hon har allmänt tråkigt eftersom hon inte får springa runt ute med alla de andra samtidigt just nu. Hon får gå ut tillsammans med Nellie för det blir lugnast så.
Eftersom Knickerbockershelgen med utställning närmar sig nu så hoppas jag det ska gå över snart...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!!!
Är det denna helgen ni ska iväg???
Håller tummarna för att Alice ska bli bra...
Sen är det ju Sätila om 1 vecka...
Ha det gott...