lördag 7 februari 2009

Träning

I natt sov jag riktigt dåligt. Hade sån skallebank att det knappt gick att ha huvudet på kudden. I morse var det bara att börja dagen med Alvedon igen och faktiskt efter några timmar bättrade det sig. Det är nästan alltid så. Jag brukar kalla det tredagars sjukan. Fast andra och tredje dagen blir aldrig riktigt lika illa som den första.

Sen ringde mamma och sa att hon hade magsjuka. Då tyckte jag plötsligt inte synd om mig själv längre, för vad är väl lika hemskt som magsjuka...

Alltså tog jag med mig Alice och gav jag mig iväg till Tanum utan något ressällskap idag. Vi var 7 ekipage idag + någon familjemedlem (Lena) och så Bengt förstås. Lika trevligt som vanligt. Undrar just vilka som mår bäst av dessa träningspass, hundarna eller vi ägare...
Efteråt släppte vi hundarna så de fick rasa av sig lite. Marlénes Solita tyckte de andra var lite läskiga när de blev för burdusa så hon ville helst vara med Alice som hon ju lekt med tidigare. När de andra åkte hem så stannade jag och Marléne en stund till så Solita och Alice kunde härja ensamma lite till.
Alice var tämligen slut när hon blev inlastad i bilen för hemfärd igen. Hon har sovit gott resten av eftermiddagen.

Inga kommentarer: