måndag 23 februari 2009

Vilken helg!

I lördags morse vid 6,30 bar det iväg, fram emot 10,30 var vi framme vid Medevi, Motala. Där mötte vi ett helt gäng Knickerbockers och hade en supertrevlig dag.
Först "minglade" vi ute i snön ett tag och lärde känna varandra. Valparna sprang lösa och hade jättekul. Alla utom Alice då...med tanke på att hon är "sjukskriven" och äter Rimadyl vågade jag inte låta henne härja fritt. Hon känner ju inte om hon har ont just nu.
Sen grillade vi och Marie-Louise hade med jättegod kladdkaka. Pirre höll en kort föreläsning om berikning som vi säkert kunde ha fortsatt lyssna till hela eftermiddagen.
Lite utställningsträning följde sen, välbehövligt för vissa av oss...jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få. Sen gick vi över till kloklippning och tassvård.

Några timmars vila på ett utkylt hotellrum innan det var dags att bege sig bort till Pirre (som bara bor ett stenkast ifrån Medevi Brunn). Där klämde vi ihop oss framför TV:n och kollade Melodifestival och drack lite vin.

Upp tidigt på söndag morgon, hem till Pirre som bjöd alla på frukost. sen körde vi i samlad tropp till Ljungsbro där utställningen hölls i ett ridhus.
Massor av leonberger var anmälda, 40st men så var det också SLBK som anordnade. Alla Knickerbockers blev placerade, Alice som 4 valpklass tikar. Det är jag jättenöjd med och kritiken var bra. Det handlar nog mer om att jag själv behöver lära mig att ställa upp henne och framhäva henne.

Bilderna och kritiken har jag lagt ut på hemsidan så kika in där men här kommer några i alla fall!







Vi var hemma vid 17-tiden igår eftermiddag och då var vi helt urlakade efter den långa körningen. Som tur var upphörde snöandet efter de första 10 milen. Det snöade annars mer eller mindre hela tiden vi var på utställningen så det kändes ju inte så kul att veta man skulle åka så lång då.
I dag har jag varit förutseende och tagit ledigt så ska bara ta det lugnt. I morgon blir det jobb igen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till fjärde placeringen !! Det är klart du måste vara nöjd med det !! Visst tar det på krafterna att vara på utställning och mingla med alla andra trevliga hundmänniskor ...men så kul !!

Anonym sa...

Det var skönt att ni kom hem utan missöden, man tänkte mycke på er som skulle åka långt i snövädret. Grattis till Er placering, hoppas vi ses snart igen .
Tina med Doris