måndag 9 februari 2009

Veterinärbesök

Alla hundarna har varit geggiga i ögonen ett tag nu. Jag har tvättat och tvättat med påföljden att de blivit tillfälligt bättre till och från men idag ringde jag till veterinären. Inser ju att det är salva som behövs när det inte hjälper att tvätta. Fast med tanke på hur dyrt det blir att gå över tröskeln hos en veterinär så måste man ju prova först i alla fall.

Helst ville hon jag skulle ta med alla fyra så hon fick titta på dem men sen sa hon jag skulle ta med de två som har störst problem.
Det skulle ju vara Nikki och Nova då. Å sndra sidan var Alice halt både igår och i morse när jag åkte, så jag såg chansen att få en liten koll på det för säkerhets skull också.

Var tvungen att sluta 1 1/2 t tidigare från jobbet (tur man har flextid), skyndade till Roger och hämtade Alice och Nellie. Väl hemma insåg jag att idag är Nellie och Nikki de med geggigast ögon.
Det slutade med att bara Nova blev kvar hemma.
Nåt positivt var i alla fall att Alice inte verkar ett dugg halt längre trots att hon knappt kom upp på benen i morse efter att ha legat hela natten. Ett problem mindre. Växtvärk kanske?

Mycket riktigt så var det ögoninflammation på alla tre som var med (ja på Nova med då förstås). Värst på Nikki och Nellie men även Alice hade en liten släng. Hon fick inte samma salva som de andra.
Veterinärkalaset kostade nästan 1000 kr, sen bar det iväg till Apoteket där det rök 374 kr till. Men, men... vad gör man? Undra på att man testar om det hjälper att bara tvätta först.

En positiv sak som gjorde mig glad var att Nellie inte krånglade alls. Sist vi var hos vet för vaccination så skrek hon och var helt panikslagen. Tyvärr var det inte Susanna själv då utan en annan tjej. Idag var det Susanna och då var Nellie visserligen reserverad men verkade inte alls rädd.
Alice däremot ville ju bli undersökt hela tiden. Hon försökte tappert avbryta när det var de andras tur för att få mer tid själv. Hon var på bästa charmarhumöret och skulle nog gladeligen varit kvar där än.
Får väl se om hon är lika glad nu när jag ska lyckas få i salvan...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!!!
Hoppas att tjejerna snart blir bättre i sina ögon...

Ha det bra i snö kaoset...