söndag 1 mars 2009

Sätila

Igår var en lååång dag...hann inte ens med att lägga in resultatet från utställningen.
Lite över åtta åkte vi iväg mot Sätila på morgonen, man vill ju vara i god tid. Alldeles för god tid visade det sig. Vi fick vänta och vänta och vänta, det gick inte fort. 544 hundar enl katalogen...
Alice tog det helt coolt som vanligt. Det var knappt det gick att få en kvadratmeter till hennes filt pga trängsel men hon låg helt lugnt i sin egen lilla drömvärld och lät alla hoppa kors o tvärs över henne. Jag har aldrig varit nånstans det varit så trångt om utrymmet, ändå var det ett jättestort ridhus.

Placeringen blev en tredjeplats efter två jättefina tikvalpar från Endless Eden. Kritiken var bra så jag är jättenöjd. Vi behöver ju träna på detta både Alice och jag.
Crazy var förskräckt för domaren och tyckte det var allmänt läbbigt att bli klämd på. Fjärde plats blev det för henne.
Kimbo tog andra platsen i vuxen klassen för hanar.

Vid 13,30 bar det av hemåt igen. Hemma vid 15, lite mat och sen en liten vilostund innan det var dags att göra sig i ordning för kvällen. Vi skulle nämligen på 40-års kalas i Grundsund. Jag var såååå trött och hade inte haft nåt emot soffan och Melodifestivalen. Trots det blev det en jättetrevlig kväll med god mat och trevligt sällskap. Av naturliga skäl var jag chaufför för kvällen, annars hade jag nog däckat på ett glas vin...

Nu ska jag lägga in kritiken på hemsidan, tyvärr fick jag inte så mycket bilder från dagen då vi hade fullt upp med våra egna hundar och inte hade någon hand över.





Inga kommentarer: