torsdag 5 mars 2009

Jag vet...


att man inte ska fotografera en hund i reflexväst. Det blir inte nån bra bild det kan man lista ut. Fast nu var det Smulans babysockar på tassarna jag ville visa...
Smulan har nämligen varit hos veterinären igår och tagit bort sina sporrar. Hon lämnades där vid 12,30 och hämtades lätt rusig vid 17-tiden. I alla fall gick allt jättebra men hon sov väl mest ruset av sig hela kvällen igår. Idag har hon också varit slö (bakrus?) så det hade väl inte varit några problem att hålla henne lugn. Naturligtvis har hon tratt också för att inte bita loss bandaget och komma åt såren. Nu är det ju väldigt blött och skitigt ute så det blir plastpåsar och nyinköpta babysockar som skydd när hon ska ut och rastas.
I alla fall är det skönt att sporrarna nu är borta, jag har varit rädd att de ska haka i på nåt oturligt sätt speciellt vid agilityn. Dessutom hinner hon avklara 10 dagars sjukskrivning innan agilitykursen börjar igen, perfekt.

Igår var det styrelsemöte i klubben. Som vanligt hade jag svårt att sova när jag kommer hem så pass sent(!!!), ja kl blev nästan 23 innan jag kom i säng...men det är sent för mig som inte kan somna och sen ska upp före 5. Känns som om jag varit vaken hela natten, så idag har jag varit helt slut. Får väl vila imorgon när jag är ledig då. Måste bara skriva färdigt mötesprotokollet annars har jag inga planer.

På söndag ska jag/Alice och Veronica/Crazy gå en Handlings och anatomikurs hos Sanna på Teamaides Kennel, kl 10-15. Den är på två ggr, nästa gång blir nästa lördag. Det ska verkligen bli jättekul, vi behöver ju lära oss mer både jag och Veronica. Dessutom är ju Sanna sååå duktig, Lisa och Josefine gick ju Juniorhandlingskursen för henne i januari också.
Apropå det så var det bild på dem från den kursen i Hundsport idag. Lisa och Alice, Josefine och Crazy är alltså med på bild i Hundsport. Kul!

Nästa vecka ska Alice börja på kurs, allmänlydnadskurs 1. Vi har ju valt att hoppa över valpkursen eftersom hon varit med på klubbens träningar från det hon varit 10 veckor. Det får liksom motsvara valpkursen. Det ska nog gå bra. Fast visst, kom på idag att jag fuskat rejält med träningen de senaste 3 veckorna. Dels har hon ju varit "sjukskriven" för sin hälta, dels har det varit utställningar och träning inför det som prioriterats. Så nu får vi väl ta tag i den vanliga träningen igen så vi inte behöver skämmas när vi kommer till kursen. Första gången är det utan hund, då vinner jag en veckas tid att träna på till...

1 kommentar:

Anonym sa...

Lilla snuttiga Smulan är väl så söt i sina blåa babysockar. Hoppas det gått bra efter operationen.