onsdag 18 mars 2009

Lydnadskurs

Igår var Alice och jag på allmänlydnadskursen. Jättekul att komma igång igen, ett riktigt bra vårtecken också för den delen.
Alice tyckte nog det var lika kul som jag, fast hon tog det coolt som vanligt. Hon är härligt lugn den vovven och har inga problem med passivitetsträningen precis. Har man lagt sig så har man...inte mycket som kan störa då inte. Sen blev hon naturligtvis glad att se de nya träningskompisarna och hade säkert inte haft nåt emot att få leka lite med dem men nu var det ju inte det vi var där för.

Smulan har numera avslutat sin "sjukskrivning" och tar kvällspromenader med oss igen. Just nu löper hon så tyvärr missar hon sin kurstart imorgon. Mamma får åka utan hund alltså men hon ska ju ha med sig Natali och Baloo också. Sen får vi väl se om det kanske blir så att Smulan missar agilitystarten på måndag också. Det får ju gå, det lär ju bara bli ett missat tillfälle i alla fall. Förra året löpte hon mitt i kursen, typiskt.

Natali har kommit till Lisa ikväll så nu får vi väl se om de kan vara tysta i natt. De är nämligen lediga från skolan imorgon så det kommer säkert att tisslas och tasslas i natt. Stackars mig som ska upp tidigt. Hade inte haft något emot en "studiedag" jag också...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt med våren, solen skiner och snön smälter. Visst har vi mycket snö än men den sjunker allt ihop, om än sakta men säkert!
Jag längtar också tills vårens kurser drar igång, ska börja träna Skrållan på agility ;-)
Tänk om man ändå hade några studiedagar ibland....det skulle inte vara helt fel....jag skulle kunna ta varannan dag.

Anonym sa...

Ja, tiden går så fort. Allt för fort nästan.. Ja, börjar inse att de kan hända när som egentligen. Även Jocke har gjort de, så nu är de slut med ölen snart:)

Tycker de är jättetrist att inte kunna vara med på agilityn, men tror jag kommer komma upp och kolla de dagar jag är ledig!
Ja, vi blir nog ett härligt gäng, men vi får se hur länge jag orkar där med. Annars får Jocke ta över, för de är verkligen välbehövligt!

Ha en skön helg!!