fredag 27 mars 2009

Snö IGEN!!!

Visserligen hade jag uppfattat att det skulle bli snö idag men när jag tittade ut i morse och fick se 15 cm snö och fortfarande kraftigt snöfall då...ja då blev jag matt. Räcker det inte snart? Förra helgen hade vi vår och så kommer nu detta bakslag. Ja ja jag vet...sånt får man räkna med.
Hundarna har haft kul i alla fall!















Annars har allt varit i full gång denna veckan. Agilitykursen startade i måndags. Tyvärr var Smulan precis i avslut på sitt löp så hon fick stanna hemma. Lisa och Nellie tyckte det var kul att vara på G igen. Själv stod jag och frös och tittade på de andra. Nästa vecka ska det flåsas i alla fall...
På tisdagen var det lydnadskurs för Alice igen. Det gick väl rätt ok, det tar hårt på hennes krafter och hon är väldigt nöjd när det är fikadags så hon får gå in i klubbstugan och sova. Inget kan störa henne där. Inte ens Solita som tappert kämpar för hennes uppmärksammhet.

Onsdagsträningarna har också börjat denna veckan men det får nog vara för min del. Känner att det blir svårt att lägga tre kvällar på raken på klubben. Dessutom blir det dyrt med tanke på att vi har 3,5 mil dit också. Fast några onsdagar ska vi nog komma iväg på längre fram. När vårkänslorna infinner sig menar jag.

Dessutom har vi anmält till inoff utställning i Vara Grästorp den 24/4. Alice och Nikki är anmälda. Och vet ni vad? Vi har också anmält lilla Smulis!!! Bara för skojs skull, ska bli kul med ett omdöme. Vi vet ju mycket väl att hon är lite liten.
Nu har vi en hel del utställningar att välja på framöver, vi får vl se vilka av dem det blir. Bäst att börja träna för det snart då alltså...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet flera som är trött på snö nu, och det är jag! Det som är bra med snön är ju att hundarna är rena och fina och inte alls geggiga efter att de varit ute och lekt...men det är sol och värme jag vill ha. Här hos oss blåser det isvindar och snöflingorna kommer på tvären just nu, ja det är så trist. Tur att Sheltie bladet damp ner i postlådan idag så man har nåt att gotta sig med i soffan under filten ;-)
Vad roligt att ni ska på utställning och tänk att lilla Smulisen ska ställas!!! Det ska verkligen bli intressant att få höra vad domaren säger om henne, lilla sockersöta prinsessan!
Jag har också anmält till några utställningar, bl a ska jag ställa Saga i Västerås den 26 april. Den 9 maj har Malungs kennelklubb inoff så där får Saga också vara med, sen i mitten på maj ska vi upp till Piteå och träffa Bella med familj. På den utställningen blir det Saga och mamma Ronja som får delta och så Bella då förstås. Ska bli jättekul!!
Jag har inte bestämt hur det blir med Vänersborg än för Mats är i Jönköping då på skogsmässa. Har ni planerat att åka på den utställningen?
Tror visst jag ska ta en liten paus i soffan nu...och invänta solen, men då får jag väl vänta läääänge än;-)