lördag 23 januari 2010

TV och Facebook

Usch, har haft huvudvärk större delen av natten och vem kan sova då? Förstår inte ens hur man kan få huvudvärk när man ändå äter värktabletter x3...borde man inte kunna slippa såna "triviala" besvär då?

Kollade på Let´s Dance igår så klart. Gott att Wahlbäck åkte ut, nu hoppas jag bara Rabi (hur det nu stavas), Birro och snickaren snart går samma väg. Heja Claudia och Matthias!
Sen har vi ju Gudrun då. Jösses vilka ben den kvinnan har! Inte utan att man blir lätt avundsjuk. Dansa kan hon också minsann.
Helt ok fredagsunderhållning är det i alla fall.

Förutom just ovanstående program och just nu även Robinson så är det inte mycket jag ser på TV. Jo jag gillar tidagsdokumentärerna på TV4 Plus. Annars föredrar jag datorn framför TV-n.
Film tycker jag är jobbigt, blir rastlös när det håller på för länge helt enkelt. Fast så händer det ju nån sällsynt gång att det faktiskt kommer en film som jag skulle vilja se. Då nämner jag några gånger att jag faktiskt skulle kunna tänka mig att gå på bio.
Naturligtvis blir det aldrig så. Fråga mig inte varför. Det blir bara inte av. Trots att jag har personalrabatt på biobiljetter och aldrig betalar mer än 65 kr.

I alla fall har jag ända sedan i somras suktat efter att se "Sommaren med Göran". ALLA säger ju den är sååå bra. Roliga filmer gillar jag nämligen.
Råkade läsa på FB att min exman skulle se den här om dagen, fällde en kommentar att "den vill jag också se". Vips...hade jag dagen efter en DVD avlämnad i brevlådan! Tack Kent!
Nu återstår bara problemet när jag (vi) ska se den. I morgon då kanske...i kväll blir det ju Robinson...

I går fick jag Roger att gå med i Facebook, ha ha...det trodde jag aldrig. Välkommen till FB-världen älskling!
Å andra sidan börjar han bli smått datamänniska. Här om dagen när jag ringde honom till jobbet och bad honom handla på hemvägen så bad han mig MAILA inköpslistan...


1 kommentar:

Thina sa...

Nej, inte är det ofta man går på bio inte! Den filmen du nämner har jag också gått och tänkt på att se...verkar ju rolig! Du får ge mig ett utlåtande när du har sett den!
Tråkigt med huvudvärken, hoppas att du mår bättre idag! =)