lördag 9 januari 2010

Fy satan

vad kallt det är!!! Vaknade upp till -24 grader i dag. Kan se på termometern att det varit nere i -25. Det var längesen det var så kallt här. Rogers bil startade inte idag, iof inte konstigt med den gamla skorven, den har varit tapper hittills i kylan men i dag blev det alltså för mycket.
Själv känner jag mig som om jag blivit överkörd av en dumpers eller nåt. Har så f-t ont av kylan nu och speciellt när det rör sig upp eller ner på termometern. Varenda muskel värker och min stackars arm bränner som eld.

Ändå har jag varit så försiktig under dagarna på My Dog, inte burit med den handen, inte hållit hund etc. Nu brukar ju Alice inte fresta på mina armar heller för den delen men det är ju ändå en klar skillnad att inte ha med hund alls. Det var iaf tur för mig när jag nu trots detta har så ont.
Hittade Back On Track på mässan så nu har det inhandlats bäde armbågs och handledsskydd. Antar att jag klassas som dopad nu då!!! Två veckors karens, ha ha...
Ska iaf testa, inget kan ju bli sämre.

På torsdagen var det lite snopet när Kimbo plötsligt var halt när han kom in i ringen, utan att ha visat minsta tecken på detta innan. Pga detta blev det ett KEP så besvikelsen var stor så klart.
Det blev massage, värme och vila resten av dagen för att ev kunna ställa igen på fredag.

Så på fredag bar det av igen. Han startade med en ny massage och sen vila igen. In i ringen fram på förmiddagen och matte (och jag) stod och höll andan. Haltar han eller inte??? Nej...eller jo gör han?
Nej, det gjorde han INTE!!! Glädjen var enorm när han slutade på 3:e plats i öppenklassen. Stort grattis till det!




Sen är det ju alltid lika kul att träffa Ellen och Knodden. Fina Knodden är ju en "liten" personlig favorit för mig. Jag bara ÄLSKAR honom. Han är j-t stolt över sin svans tyvärr men trots det (eller pga) slutade han på 3:e plats med HP i unghundsklassen.
Stort GRATTIS till er Ellen och Knodden!!! Ni är nya på det här och gör det så j-a BRA!!!




Sen har vi ju Mia och Robins stiliga Ludde! Annette och Rickard (Endless Eden)ryckte till undsättning och ställde honom igår när sjukdom höll på att ställa till det. En 2:a placering med HP i unghundsklassen blev det, grattis!!! Den hunden är ju bara såååå snygg...



Camillas Ariel slutade på en R-placering i juniorklassen. Det blev inget kort på er men grattis!

Min skitkamera orkar ju inte med inomhusbilder men sätter in bilderna ändå.
Nu önskar jag lycka till till dem som ska ställa lördag-söndag. Det är ju inte slut på det roliga än!












1 kommentar:

Thina sa...

Jag kan bara hålla med ...det är attans bara för kallt och som du skrev så reagerar lederna så negativt på detta galopperande upp och ned....jag kan verkligen rekomendera Back on Track, så bra! Hoppas att det hjälper det! Jag har det ibland, hunden och hästen.
Välkommen i doping gänget.....=)