tisdag 26 januari 2010

Dator och foder

Började dagen med att läsa Bohusläningen. Gårdagens. Ibland blir det liksom inte av att jag läser den nämligen, det står ju knappt nåt i den ändå liksom.

Ser plötsligt Inets helsidesannons om billiga bärbara datorer IDAG kl 10. Endast 20 st, precis som förra gången när vi var alldeles för sent ute, fast då var det ett kvällspris på en kvällsöppetkväll. Kanske större chans idag då?

Det blev att snabba på lite alltså, inget att förlora, jag var ju ändå ledig. Kl 8,30 stod undertecknad UTANFÖR Torps entree i massor av minusgrader. En tjej var före mig bara. Däremot fortsatte det att komma fler datoridioter.
Butiken öppnade kl 10 men själva entreen till köpcentrat öppnade kl 9 så då kom vi iaf in i värmen. Vi kutade snabbt upp till övervåningen och drog en suck av lättnad att det inte kommit in en massa folk från andra ingången. Så vi lyckades behålla vår turordning från utsidan och det var helt ok att vänta sen när man visste att man stog som nummer två. Det var många som besvikna fick vända därifrån.

Nummer ett och tre var väldigt trevliga tjejer så vi hade en riktigt trevlig morgon på Torp. Till slut fick jag köpt min bärbara dator till kanonpris och for hem igen. Nu är hela familjen utrustad så nu är det slut med tjat om de datorerna vi redan hade.

Efter att ha mellanlandat hemma nån timme så åkte jag upp till Thina på Sportsman´s Pride. Skulle köpa foder till Nellie, Nikki o Nova och hade så trevligt att jag lyckades uppehålla henne hela eftermiddagen! Plötsligt var klockan 15...

Tack för fika och trevlig pratstund Thina, sorry att jag uppehöll dig så länge på din arbetstid! Lovar att inte stanna så länge nästa gång...


1 kommentar:

Thina sa...

Tack för trevligt besök Katarina! Det var så roligt att du kom! Inte var det någon fara att klockan blev tre!!! Absolut inte!!! Bara trevligt!Välkommen åter! Det finns mer av kaffet! =)