fredag 29 januari 2010

Humlebesök

Tillåt mig presentera Humlan, "Fairytroll´s Gorakikki Bumble Bee"
Humlan med matte Johanna har varit och hälsat på oss på Skinnfälleröd idag. Humlan och Alice fann varann direkt och har haft en underbar eftermiddag tillsammans.








Matte Johanna är en Facebookvän som jag haft mailkontakt med och även träffade på My Dog i Göteborg. Vi hade en supertrevlig eftermiddag vid mitt köksbord och där skulle vi nog kunnat sitta än...tack Johanna för ditt besök! Hoppas ni snart kommer tillbaks.

Jag köpte ju nytt foder här om dagen som jag skrev om. Nikki och Nova har ätit några måltider (blandat med det gamla fodret förstås) men jag märker en klar skillnad på matlusten. De verkar tycka det är jättegott! Hoppas att det inte är nyhetens behag. Nellie ska också få prova det men jag hade nyss köpt en säck till henne och hon är ju ingen storförbrukare precis. Om det fungerar bra så kommer jag ev att även låta Alice testa framöver. Det är ju inte länge sedan jag gjorde ett stort foderinköp till henne så det dröjer (tack och lov) några månader innan hon ätit upp lagret.

För den som missat det heter fodret Sportsman´s Pride! Detta foder har haft en periods frånvaro på marknaden i samband med byte av importör men nu har alltså en ny importör tagit över. Som alltså är min kära Thina och hennes man Vidar. På den vägen är det alltså.
Kan tillägga att självklart tror jag på fodrets kvaliteer först pch främst men det är också väldigt förmånligt i pris. Storförbrukar rabatt för såna som jag gör ju inte saken sämre så klart. Så nu ska här provas en period...tom katterna har fått egen mat att prova och de behövde då inte trugas...



2 kommentarer:

Thina sa...

Vilka underbara bilder på era lejon!!! Det syns verkligen hur roligt de har det tillsammans!
Så kul att höra att dina hundar gillar Sportsman´s! tack för dina goa ord om fodret och oss!
Jag önskar dih en trevlig helg!
Kram från Hällevadsholmsgänget!!

Eva sa...

Undrar hur länge det dröjer innan det finns ett till lejon i din flock??? Såg i din blogg att Knickerbockers kennel har en stoooor kull med smålejon nu ;) Alice vill säkert ha en lillasyster! Våran Snygg-Saga var till sin fästman igår....nu är det en lång väntan innan man vet resultatet ;)