söndag 24 januari 2010

Stängsel

Igår åkte vi till Brastad för att titta på stängselnätet jag hittat i en annons på Eniro. Det var visserligen inte alls så mycket nät som jag hade hoppats på och fått uppfattningen om men det var högt och i bra skick. Så efter mycket dividerande så hade vi då med oss det hem.

Väl hemma satte vi snabbt upp det på väl valda utsatta ställen. Med tanke på att det gamla nätet är fastfruset i snön så fick det nya sättas utanför provisoriskt så länge. Till våren får vi ta ner och sätta om så som det ska vara. Då får vi ju också användning av det gamla som ska flyttas och användas som förstärkning på baksidan. Nu hoppas vi att alla rymningsförsök är stoppade för Mardrömmen!

I dag tog jag med mig Alice och åkte upp till ridhustränigen i Tanum. Det var riktigt kul att träffa likasinnade igen och framför allt att komma till skott med lite träning. Det har ju inte blivit nån ordning alls med det på senaste tiden. Mår man inte riktigt bra så räcker liksom orken inte till. Efter KM:et har vi haft viloperiod...en lång sådan, jag vet. Nu hoppas jag kunna åka upp fler helger framöver i alla fall. Alice blev kär i schäfern Taison så hon vill nog snart dit igen...







Inga kommentarer: