fredag 22 januari 2010

Äntligen fredag

Äntligen fredag igen. Jag älskar fredagar. Det gör väl alla förresten...
I dag ska jag iväg och serva bilen och sen ska jag möta Veronica på Torp en sväng efter det.

Sen vi höjde staketet på Mardrömmens utbrytarsträcka förra helgen har det varit frid och fröjd. Inte en enda rymning. Det är ju så skönt när de kan vara ute i timmar, både Mardrömmen och de Två Blå vill ju helst vara ute och kolla sitt vaktdistrikt. Visserligen springer jag fortfarande och kollar hela tiden, hon kan ju när som helst komma på att resten av staketet fortfarande har samma gamla överhoppningsbara höjd...

Här om dagen ramladejag på en annons om begagnat fårnät så det ska vi kolla på i helgen. Ska vara 1,25 högt (fast jag tror det är 1,20 då för jag har aldrig hittat 1,25) och i bra skick. Billigt var det också så vi hoppas det är så bra som det låter. Dessutom var det alldeles i närheten. Hade ju eg tänkt köpa nytt och sätta utmed vägen och då ta det gamla och höja upp med på resten men nu får vi se.
Så kanske det blir staketarbete i helgen igen alltså! Hoppas, hoppas...


Inga kommentarer: