tisdag 30 juni 2009

Inget flyt

Idag är jag inte på humör. Det har jag i och för sig inte varit på flera dagar. Varmt så in i hoppsan och så har jag haft ont och kan inte sova för värken.
Förra veckan fick jag ju göra ett byte av medicin eftersom den första inte hade nån som helst effekt. Fick också tid för nytt läkarbesök idag. Tyvärr inte alls nån större märkbar förbättring så nu är det ytterligare medicinering samt förlängd sjukskrivning. Inte alls som jag tänkt mig min sommar precis. Tur att vi inte hade nåt inplanerat, Roger jobbar ju så jag går här ensam och "drar".
Men, men...det blir väl bättre.

Var inne på jobbet en sväng i samband med läkarbesöket. Skulle ta min andra TBE spruta så passade på när jag ändå var där.
Konstiga personalförmåner man har nu för tiden. När jag jobbade på Intersport hade jag viss procent på alla inköp jag gjorde, jättebra med tonåringar i huset kan jag säga.
Nu är det vaccineringar man kan få. Influensasprutan får vi gratis om vi vill ha den. TBE får vi betala vaccinet, dvs självkostnadspris. Med tanke på alla fästingar vi har här känns det som ett bra erbjudande i alla fall så jag har valt att ta den. Trots att jag är livrädd för sprutor och nålar...
Så idag har jag både tagit spruta och dessutom prover i samband med läkarbesöket, ingen dålig pärs för lilla mig alltså. Hade nästan lika ont i båda armarna när jag åkte hem. Stackars stackars mig...i morgon blir nog en bättre dag.
Nu ska jag inta soffan och göra ingenting igen!

2 kommentarer:

Veronica sa...

Hoppas verkligen att din arm blir bra nu...
Lägg dig i poolen o bara slappa, det är du värd med all din värk...
Ta hand om dig kära kusse...
Kram

Eva sa...

Nu tycker jag RIKTIGT synd om dig....usch att behöva ha sån värk och i denna värmen sen.... tänk att man ALLTID eller för det mesta, kan gnälla om vädret.
Är det inte regnigt så är det alldeles för hett, ja man blir aldrig nöjd tycks det som!!!

Nästa helg (11-12 juli) bär det av till Alfta med Saga som ff går klädd i sommarklänning, men är det sommar så ska man väl ha klänning, eller...? Håller på och bearbetar Mats att vi ska ta husvagnen och campa där under helgen, han behöver få åka bort och vila sig lite. Hoppas han nappar på mitt förslag!

Ha det nu så bra du bara kan och jag instämmer med Veronica att du gott kan lägga dig i poolen och plaska, gärna i sällskap av storbadaren Alice ;-)