tisdag 16 juni 2009

Sista kvällen

I kväll är det vår sista kväll som Smulanvakter. Bulgarienresenärerna ska ankomma sent i kväll. Egentligen hade jag ju tänkt att Smulan skulle vara här i natt också då men se mamma sa i telefon att "du kan väl lämna upp henne på kvällen så hon är hemma när vi kommer"!!! Så nu sitter jag här och stämmer av med Luftfartsverkets hemsida så inte planet är försenat. För i så fall behåller jag henne här vad mamma än säger. Problemet är väl bara att pappa säkerligen kommer och väcker Lisa kl 7 imorgon bitti då för att få hem lilla Smulis...

Sedan Lisa kom hem har Smulan fått sova inne hos henne, det blev lugnast för mig på det sättet. De där små vovvarna har en förmåga att ta väääldigt stor plats i sängen och båda vill vara tätt tätt inpå mig. Vilket jag tycker är jättejobbigt.
Alice har också plötsligt börjat göra tappra försök att få en sängplats när vi går in i sovrummet på kvällen. Igår slängde hon upp hela framkroppen och la sig tillrätta och sov. Trots att bakänden stog kvar på golvet... Alla sätt är bra och hon tyckte definitivt att vi borde fatta att man inte väcker den som sover. Husse fick lyfta ner den sovande bjässen.

Hittade ett gammalt foto på Nellie och Smulan men det är så gulligt så jag måste visa det igen!



Vad är nu det här då???



Jo de här två förstås! Selma och Alice som myste i helgen.



Nova ville också vara med.



Nikki däremot hon slappade i gruset.

1 kommentar:

Eva sa...

Jag kan se framför mig så glad Smulan ska bli när husse och matte äääääntligen kommer hem, undrar vem som har längtat mest??? Kan tänka mig att alla har längtat lika mycket..... ja det blir nog pusskalas utan dess like!

Nog tycker jag att "lilla" Alice ska få zzzznarka i sängen hos er, inte kan hon ta så mycket plats inte :-) tänk så mysigt att få ligga och krama om ett äkta gosedjur.