söndag 7 juni 2009

Vänersborg

Då har vi varit i Vänersborg på Nationell utställning! För övrigt den första officiella för Alice.
Kan säga att jag är sååå glad!!! Trots att jag innan jag skulle in mådde så illa av nervositet att jag hade kunnat kräkas rakt ut...

Domare var Burton Wayne från Australien.
Det var fyra tikar i juniorklassen. I kvalitéen fick Alice en etta och jag blev jätteglad så klart. Två av de andra åkte ut med tvåor så då var det bara Alice och en till kvar.I konkurrensen mellan dem blev Alice tvåa.
Kan tilläga att hon mätte 63 cm, det var ju första gången hon blev mätt men det gick bra.
Dagens kritik läser ni här!





En som nog är ännu gladare än jag idag är Veronica. Hennes Kimbo fick idag sin efterlängtade etta, grattis till er!



För Josefine och Crazy blev det en tvåa idag. Crazy fick för sig att både domaren och mätstickan var riktigt läbbiga och sjåpade sig ordentligt för Josefine.



Vad spelar väl resultaten för roll när man får sin nya valp levererad till utställningen? Tyvärr inte jag då utan Veronica med familj alltså.
Den här sötnosen kom farandes ifrån Lilla Äventyrets Kennel för att flytta till Hallinden. Sååå söt!!! Vill ha...



Husse Krille fick tillbringa några timmar ute vid bilen för att passa den nya familjemedlemmen.

Trots att himlen stundtals var riskfyllt svart så hade vi tur med uppehåll. På hemvägen däremot regnade det rejält. Snacka om tur med dagen!

2 kommentarer:

Elin sa...

GRATTIS till Alice! Vad skoj! Nu känns de som de var längesen vi sågs. Tycker vi får träffas på plan någondag här under sommaren!

Veronica sa...

Grattis till Alice!!!

Får nog köra lite miljöträning med Crazy som idag gjorde skäl för sitt namn...=)