tisdag 9 juni 2009

Tävlingsnerver

Jaha...då har jag anmält Alice till Tvååker också då! Trots att jag bestämt att hoppa den. Hade ju tänkt att följa med som åskådare bara men Veronica övertalade mig.
Konstigt, med tanke på att jag i Vänersborg i söndags innan det var dags, lovade både mig och henne att aldrig mer utsätta mig för eländet. Snacka om dåliga tävlingsnerver men jag blir alltså så himla nervös så jag skulle kunna kräkas rakt ut. Alternativt stuva in hunden i bilen och åka hem utan att ställa ut.
Som tur är så är jag så himla envis så väl på plats finns det ingen återvändo.

På schemat framöver har vi nu en liten inoff kvällsutställning i Gräfsnäs, sen är det nationella i Borås och Tvååker. Fast vi är ju inte där än förstås...

I går fick jag vara vikarie och ta valpkursen all by myself. Tror att det gick bra, ingen klagade, fast vad skulle de väl säga...de hade ju liksom inte mycket att välja på om man säger så. Roligast har nog i alla fall jag, jag bara älskar att ha att göra med valparna och deras trevliga mattar och hussar.

Nu har vi nedräkning till sommarlov och semester. Skolan slutar på fredag och jag som har tidig semester i år har bara sex dagar kvar att jobba. Sex morgnar kvar att stå upp i ottan...

Dessutom ska jag hämta hem lilla Smulan på fredag. Hon har ju varit på semester på hundpensionat och om precis en vecka kommer hennes matte och husse hem!

3 kommentarer:

Pirre sa...

jamen du komemr bli en hejare i ringarna ju! Toppen, speciellt med den fina kritiken ni får.. =) och det är ju inget att vara nervös för.. haha...

Sandra sa...

Lycka till med utställningarna! Från den i Gräfsnäs kommer det finnas lite bilder på www.grafsnas.com

Eva sa...

Jag önskar dig all lycka i ringarna framöver! När du hållit på ett tag så ska du se att det blir bättre med nerverna.... jag vet!!! Men visst är det jobbigt när man är så nervös så man tycker det syns hur man skakar, men lite pirr ska det ju vara :-)
Vi håller tummar o tassar för er framöver, du är ju så duktig att visa henne så det går säkert vägen!
Lycka till i ringarna !!!!!