torsdag 4 juni 2009

Tjoff

så har arbetsveckan gått. Idag var det studenten i Uddevalla så jag valde att sluta tidigare för att kunna ta mig ur stan. Är så himla trött på köerna redan i förväg, det arbetas ju med rondellen utanför tunnlarna. Där har jag suttit fast var och varannan dag, det är så himla irriterande. Sån tur var hade de öppnat upp vägen i morse just med anledning av dagens studentfirande. Dessutom är ju motorvägen avstängd för asfaltering så det är till att köra gamla vägen på morgnarna när man ska i till jobbet.

I måndags var det avslutning på agilitykursen. Tyvärr löper Nellie så både jag och Lisa missade detta. Smulan är ju på hundpensionat just nu eftersom mamma och pappa är i Bulgarien. Hoppas lilla Smulis har det toppen bland alla andra vovvar ute hos Hanna.
Istället för agilitykurs så var jag då med Bengt på valpkursen. Lika roligt som vanligt, jag tycker ju det är så kul just med valparna. Dessutom är det extra roligt eftersom de flesta är just yngre valpar den här gången.
Sen hade jag ju tur som fick avsluta kvällen med Marlénes goda kladdkaka.

På söndag är det utställning i Vänersborg. Det är första gången Alice ställs i juniorklass och alltså deltar i en officiell, jag blir nervös bara jag tänker på det, usch....Finns nån frivillig handler där ute som kan tänka sig att ställa upp?
Ibland undrar jag hur man kan vara så dum att man utsätter sig för det här när man blir så nervös som jag blir. Sen ska vi ställa i Borås också...kommer väl att klappa ihop i ett nervsammanbrott innan den här sommaren är slut.

Inga kommentarer: