fredag 12 juni 2009

Det var länge sen...

jag såg så mycket regn som idag! Oj vad det har regnat, inte är det slut på eländet heller. Fick köra stackars Lisa till bussen i morse, det var ju skolavslutning. Carro hade ju varit snäll och gått upp i ottan för att hjälpa henne med håret, hade ju varit synd att förstöra det redan innan hon kom till bussen.

Sen på förmiddagen var det äntligen dags att åka och hämta hem lilla Smulan från hundpensionatet. Man fick komma för hämtning och lämning mellan 10-12 så jag var där vid 10 så klart.
Hanna som har pensionatet sa att "Nej, du får inte hämta henne för henne vill jag ha kvar här"! Det visste jag väl att hon skulle älska Smulis. Alla älskar Smulis. Hon hade haft det bra i alla fall och ätit hela tiden. Hon hade gått tillsammans med flera andra småhundar och haft så kul. Kan inte säga att hon blev så värst överlycklig när jag kom, glad ja visst men för övrigt verkade hon mer förtjust i Hanna. Fast sen när vi åkte hem i bilen blev hon alldeles till sig och pep heeela vägen hem. Smulan piper nämligen, ett mycket speciellt ljud. Naturligtvis dröjde det sen inte länge innan jag fick telefonsamtal från Bulgarien, nån var väldigt bekymrad över hur Smulan haft det.
Nu ska hon i alla fall vara här hos oss ända tills mamma och pappa kommer hem på tisdag kväll.

I eftermiddags åkte Lisa och Nellie på SBK:s läger på Såtenäs. En hund kom hem och en for iväg alltså.
Kompisens mamma körde dem dit så jag ska hämta hem dem på söndag eftermiddag. De skulle bo på Flygflottiljens förläggning. Lite speciellt antar jag men de kommer nog att ha skitkul får vi hoppas. Hoppas bara det eländiga regnet slutar för de ska så klart ha en massa träningar och aktiviteter utomhus.

Hela dagen har jag saknat min mail som inte fungerat. Inte förren vid 16-tiden hade Telia löst det problemet. Så nu är det bara regnet att klaga på alltså...

2 kommentarer:

Eva sa...

Tänk att Smulan haft det så bra på pensionatet, det måste väl ändå kännas skönt för mor och far att veta det! Förstår att de längtar efter henne... och vilket pusskalas det ska bli när de kommer hem ;-) oj oj oj vad Smulisens tunga ska gå som en propeller.

Hoppas Lisa har det bra på sitt läger nu också och sen vill vi ha sommar snart, lite sol skulle inte skada.

På söndag bär det av till Avesta med Saga i sommarklänning...har länge varit i valet och kvalet, men jag åker ändå. Utställning är alltid roligt, man träffar en massa vänner och sen är det väldigt kul att se på alla snygga vovvar som är där!!!

Thina sa...

Blev så klart lite nyfiken....klickade på ditt namn från den trevliga kommentaren du lämnat på min blogg och det mycket trevliga mailet jag fick!..kul!!! Jätte-trevlig blogg och hemsida du har du också! Visst är det jätteroligt när någon lämnar kommentarer! Tänk om fler ville göra det. Så härligt att se fler fina och söta Collie, ja din andra hund var jättefin den också!
Önskar dig en trevlig lördag och ett hopp om bättre väder.
Thina