lördag 20 juni 2009

Midsommardags kaos

I går var vi hos Peter i Grundsund och hade en jättetrevlig kväll. Inte allt för sent blev det heller. Det brukar i och för sig bero på att alla grabbarna alltid ska ut tillsammans på midsommardagen och nu för tiden orkar de ju inte hålla igång två kvällar på raken...

I alla fall har jag precis kommit hem efter att ha kört ut Roger till Lysekil dit de andra kom i båten. Jag säger bara Lysekil på midsommardagen = KAOS!!! Det är nämligen årets högtid, cruising!

Sista kilometern tog en halvtimma att ta sig fram och då körde jag honom ändå inte längre än till rondellen. Väl framme vid nämna rondell delades trafiken, bofasta till höger, cruising rakt fram och sen vi andra till vänster och runt i rondellen då. Jag blev väl lite stirrig och funderade på vart jag skulle köra i bilkaoset. Där stod fullt i reflexklädda män coh pekade och viftade och SKREK hur vi skulle köra. Mig visade en åt höger (dit jag inte skulle)då SKREK han "ska du runt så BLINKA VÄNSTER DÅ!!!" samtidigt som han vevade runt med armarna år alla bilar hej vilt. Jag blev skitsur och funderade snabbt på att köra över killen istället men kom fram till att hela Lysekil ju kryllar av poliser så det skulle nog inte vara smart. Kom i alla fall runt rondellen och fick släppt av Roger. Puhhh!!!

Så nu ska jag och Lisa ha en lugn och skön hemmakväll, det ska bli så skööönt. Orkar inte ens tänka på hålligång längre, speciellt inte nu när jag mår så himla dåligt av min medicin. Har legat i sängen illamående snudd på hela dagen idag trots mitt lugna midsommarfirande med cocacola.
Hoppas ni också får en lugn kväll och att ni inte befinner er ute i kaoset...

1 kommentar:

Veronica sa...

Det har åkt förbi många jättefina jänkar hela dagen o så dom obligatoriska töntiga volvo raggarna som består av små finniga ynglingar i 20- års åldern som bara skriker o bränner däck, hängades skrikande utanför sina sänkta 740:ar men vingar o kjolpaket...
Tog du inte ett ärovarv med toyotan??? Det hade väl vart häftigt...