torsdag 18 juni 2009

Marodören

har varit i farten igen! Så här såg det ut när jag kom hem igår. Får man inte vara med och plantera så kan man väl lika gärna dra upp blommorna ur jorden då eller? Altanen var täckt av jord och det som var kvar av blommorna återfanns massakrerat runt om på gräsmattan. Alice du är en pärla....sa husse då.




Egentligen skulle jag gått hem från jobbet idag med siktet på semster. Istället blev jag hemskickad på stört igår av vår läkare på FHV. Min arm som jag haft så ont i sedan mitten av mars bedömdes ha startat som en "tennisarmbåge" men nu var inflammationen så spridd att mer el mindra de flesta muskler från handryggen och upp till axeln är inflammerade. Undra på att jag har så j-a ont!
Nu tänker ni att hur kunde jag gå sån då? Jo jag ringde FHV i april som skickade upp en sjukgymnast. Han konstaterade just att det satt i alla dessa muskelfästen men jag skulle tänja på musklerna och fick rörelser jag skulle utföra. Dessutom skulle jag ta Alvedon och smörja med Zon salva mot värken. Snart (om två månader...) skulle jag väl ändå ha semester så då skulle det nog minsann gå över.
Självklart har dumma jag accepterat vad han sa och smörjt och smörjt och tänjt och tänjt. Förra veckan gav jag upp, hade så fruktansvärt ont och kan inte ens sova för värken och ringde igen. Ja ja du får väl komma hit så doktorn får göra en bedömning då...sa sköterskan.

Doktorn tittade på mig som om jag inte var klok. Menar du att du har tagit Alvedon och smörjt med Zon? En sån inflammation går ALDRIG över utan behandling kombinerat med vila!!! Det var tom för sent med den klassiska kortisonsprutan eftersom det numera var inflammerat överallt.
Så nu är det sjukskrivning samt dunderdos med antiinflammatoriskt smärtstillande. Om nu magen pallar den då.

Med andra ord kommer jag inte göra mycket väsen av mig närmaste veckan men om ni undrar vart jag tagit vägen så gör jag just ingenting...

Passar på att önska er alla en Glad Midsommar! Hoppas att regnet slutar...

2 kommentarer:

Eva sa...

Nu tycker jag faktiskt synd om dig som har en sån hemsk värk i armen!
Hoppas verkligen att det finns något att göra åt det så du blir bättre snart. Nu kommer det att ta lång tid, men jag hoppas du står ut !!!!!

Sen måste jag beundra dig som har en alldeles egen trädgårdsmästare, Alice tycks fixa det mesta och så snyggt hon gör det! Ja hon är riktigt redig den tjejen... :-)

Hoppas ni får en bra midsommar trots allt.

Frideborgs sa...

Usch! Stackars dej, har själv gått med tennisarmbåge, gick ett helt år så armen fastnade i ett visst läge...det blev kortison och sjukgymnastik ...det är den där jädra "musens" fel säger doktorn :) Du får ta det lungt med datorn och sillen idag...man brukar få så jädra ont i huvudet dagen efter av sill :) trevlig Midsommar!