söndag 5 juli 2009

Mulet

Nu verkar det vara slut på solen för ett tag framöver. Helt igenmulet idag och regn på gång. Fast måste säga att det ska bli skönt...

Själv har jag haft en riktigt eländig vecka. De nya medicinerna har slagit ut mig totalt så vissa dagar har jag inte kommit ur sängen. Nu ska jag halvera dosen så får väl se om det går bättre. Var tom tvungen att sluta ta dem helt ett par dar för att kunna resa mig igen men nu började jag som sagt igår igen. Tyvärr kommer värken tillbaks så fort jag slutar ta dem, jag klarar mig inte enbart på de första jag fick utan måste "överbehandlas" som doktorn säger...för att få stopp på inflammationen.
Konstigt jag som aldrig ätit nåt annat än Alvedon i mitt liv.

Annars händer det inte mycket alltså. Värmen gör väl sitt till att man inte är i form. Roger jobbar stackarn. Ingen semester för honom i år.

Hundarna gör inte heller många knop. Alice drar igång vaktbolaget varje gång nån skum cyklist el gående kommer nere på vägen. Då blir hon varm och trött efter utryckningen och tar ett bad i dammen på tillbakavägen. För övrigt ligger de mest utspridda nånstans och vilar. Nellie har legat pall jämte mig i sängen och passat mig när jag varit som sämst.
Alice hann en av de dagarna käka upp fjärrkontrollen till parabolmottagaren...kan också informera om att damen har en viss förkärlek till Foppatofflor. Vi har ett antal i huset och inte en enda toffel är hel...
Hennes mage måste vara gjord av ett synnerligen tåligt material, som tål allt konstigt hon sätter i sig!

1 kommentar:

Eva sa...

Jag hoppas verkligen att du ska slippa den hemska värken i armen snart, jag lider med dig!!!! Detta var ju ett rent elände...
Tänk om det ändå hade funnits reservdelar, precis som till bilar, då hade du kunnat byta ut den onda armen mot en ny, fiffigt va???

Idag har vi också mulet med bara 13 grader och det känns faktiskt riktigt skönt, nu orkar man ju andas igen ;-)
Var ute på promenad med hundarna vid 8-tiden och precis när vi var hemma igen så började det regna lite. Jag känner mig piggare nu när det är svalare annars har jag mest gått runt och gnällt över värmen .... ja du vet, man är aldrig nöjd!

Många kramar till dig!