torsdag 30 juli 2009

Hundskrällen och sprutor

Ja det är min dag i en sammanfattning.

Nikki och Nellie har varit tjuriga på varann sen nån vecka tillbaks. Igen. Det är ju såna perioder med jämna mellanrum. Igår rök de ihop ute men Lisa tog isär dem. Min duktiga Lisa. Hon fick faktiskt några märken på ena armen men det gick bra iaf.

I morse var det dags igen. Jag hade precis gått upp men inte klätt på mig än. Släppte ut Nellie och Alice genom stora dörren och gick till köket och släppte ut Nova och Nikki. Där utanför är redan Nellie och Alice vilket innebär att alla fyra kommer in igen direkt. Då smäller det direkt!
Där stod jag ensam med min onda arm och försöker lyfta 27 kg collie i nacken rakt upp medan det lilla ettriga f-nskapet fortsätter anfalla underifrån. Det var helt omöjligt att sparka bort henne så i reflex vände jag väl runt med den påföljden att när hon hoppar upp och hugger så blir det i mitt baklår!!!
Fast jag trodde hon bara rev mig, uppfattade aldrig att hon bet. Då kom som tur var Lisa (som legat och sovit) och fick undan det lilla monstret. Gulle dig Lisa, du är så himla duktig i de här lägena.

I alla fall visade det sig sen att jag hade ett hål efter en tand rakt in i mitt vackra lår...bara ena tanden som gått igenom som tur var.
Jaha, hur har man det med stelkrampen nu då? Sist jag tog den var när jag jobbade i Israel. Åkte motorcykel i Tel Aviv och i en korsning rusar plötsligt en stor schäfer fram och högg mig i armbågen. Det var inte heller kul kan jag säga.
Slutade med både stelkramp och en rabieskur på ytterligare sex sprutor under en tvåmånadesperiod. Plus en rejäl utskällning på sjukhuset för att jag inte tagit reda på vem som ägde hunden (????), det skulle man nämligen göra själv för då kunde man ta prov på hunden om det verkligen behövdes rabiesbehandling...det var 1980.

Jag fick ringa VC och fråga ang stelkrampen. Det slutade med ett besök där nu i eftermiddags och en spruta i den icke onda armen. Men fy f-n vad ONT den gjorde!!!
Nu ska såret tvättas och noga kollas närmaste dagarna så det inte blir infektion.

Det var min roliga dag det. Fast sjutton vet om inte Veronica haft det värre. Åskan har slagit sönder hennes dator. Kan det bli värre än så???

Inga kommentarer: